Beko streeft naar een duurzamere toekomst voor alle huishoudens door de energie-efficiëntie van huishoudelijke apparaten te verbeteren. Tijdens de Beko Trade Show onthulde de Turkse inbouwfabrikant hun gloednieuwe assortiment. Een assortiment waar Beko laat zien een prima speler te zijn in de keukenbranche. Het evenement vond plaats in het voetbalstadion van FC Utrecht.
Enkele weken eerder organiseerde Beko een succesvolle Trade Show in België. Ook deze vond plaats in een voetbalstadion van de Belgische club KV Mechelen. In Nederland opende de Utrechtse subtopper FC Utrecht haar stadiondeuren voor de klantcontacten van Beko. Het was een unieke locatie waar menig bezoeker toch even met extra interesse naar binnenliep. Maar wie voor alleen de producten kwam, kwam ook niet bedrogen uit. Malu van der Goes, Brand Marketeer bij Beko, legde het doel van de Trade Show uit. “Beko streeft ernaar de milieu-impact van haar producten voortdurend te verminderen. Een voorbeeld hiervan is de introductie van de SaveWater-technologie, gericht op het bestrijden van watertekorten.”
Volgens het World Economic Forum staat waterschaarste in de top vijf van wereldwijde risico’s, waar een kwart van de wereldbevolking mee te maken heeft. Water is cruciaal voor het leven en essentieel voor de toekomst van onze planeet. Malu: “Water is essentieel voor ons leven en Beko streeft daarom naar minimale waterconsumptie bij haar producten. Daarnaast wil Beko dat consumenten zich geen zorgen hoeven te maken over de prestaties en het verbruik.”
Deze SaveWater-technologie wordt naast de divisie van wasmachines en drogers, tevens toegepast bij afwasmachines. De nieuwste inbouwvaatwasser BDIN38647C van Beko, uitgerust met de innovatieve SaveWater-technologie, verbruikt 27% minder water dan vergelijkbare modellen zonder deze functie. Deze baanbrekende technologie behoudt het schone water van de laatste spoelfase voor gebruik aan het begin van de volgende cyclus. Voor hygiënische veiligheid wordt het water in de tank na maximaal 72 uur afgevoerd als de vaatwasser gedurende die tijd niet wordt gebruikt. Met deze innovatie kan men jaarlijks tot 728 liter schoon water besparen, zonder concessies te doen aan de prestaties.
De SaveWater-technologie van Beko betekent niet alleen een positieve bijdrage aan het milieu, maar ook aan de portemonnee. “Door water efficiënter te gebruiken, wordt de energierekening lager en geld besparing op de lange termijn. Dit maakt het tot een verstandige keuze voor het huishoudelijke budget”, zegt Malu. Maar dit is nog niet alles. Bij Beko geloven ze dat milieuvriendelijke oplossingen niet ten koste moeten gaan van prestaties of kwaliteit. Integendeel, de technologie zorgt ervoor dat Beko-apparatuur optimaal blijft presteren.
Koken op inductie en geïntegreerd afzuigen kan bij Beko met de Hob Extractor (HIXI84700UP). Met de IndyFlex-functie zijn de kookzones flexibel in te zetten: zij passen zich aan de gerechten aan! Malu: “Wanneer men tóch kiest voor een afzuigkap, presenteert Beko de slimme afzuigkap (BHCB96641BBHS) met HeatSense-technologie. Door gebruik van NTC-sensoren regelt de afzuigkap zelf de mate van afzuiging die nodig is tijdens het koken. Dit zorgt voor optimaal energiegebruik en minder geluid tijdens het gebruik.” Deze Beko afzuigkap met uitstekende werking is uiteraard ook bij inductiekookplaten van andere merken toe te passen.
Naast het nieuwe full black design, zijn de nieuwe b300 en bPRO500 serie tegenwoordig uitgerust met de nieuwste technieken zoals AirFry. De AirFry-technologie vormt de oven om tot een AirFryer met grote capaciteit. Malu: “Met deze technologie krijg je een krokante buitenkant en een heerlijk gegaarde binnenkant met minder olie”. Een oven met grote capaciteit is mooi, echter niet altijd nodig voor een kleinere gerechten. De Split & Cook-technologie van Beko zorgt voor een oplossing. “Hiermee kan de oven in twee aparte ruimtes worden gedeeld en afzonderlijk worden gebruikt met een temperatuurverschil van maximaal 80 graden en bijna de helft minder energie”, aldus Malu. De Beko Trade Show gaf een goed beeld van de stappen die het inbouwmerk de afgelopen jaren heeft gezet. Lettende op de prijs-kwaliteitverhouding, de specificaties én de antwoorden op duurzame wensen van eindgebruikers, heeft Beko zeker zijn mogelijkheden aan de keukenretail getoond in het stadion van FC Utrecht.
Neem dan rechtstreeks contact op met Beko.
Contact opnemen