Kemie heeft recent haar keukenbladenassortiment uitgebreid met nieuwe kleuren. Met de toevoeging van maar liefst zeven kleuren speelt het bedrijf in op de trends van 2024. De meest opvallende trend is de opkomst van ‘nude’ kleuren. Deze verzameling van huidkleurige tinten, van zachte aardetinten tot warme neutralen, vormen de basis voor een rustige en zachte uitstraling.
Bij veel leveranciers en fabrikanten worden zoveel nieuwe kleuren pas tijdens de nieuwe Küchenmeile getoond. Kemie wacht hier niet op en komt nu al met een uitbreiding van het assortiment. Henk Tuijtelaars van Kemie legt uit hoe de uitbreiding tot stand is gekomen. “Tijdens de Küchenmeile presenteerden wij bij Bauformat onze nieuwe producten aan de bezoekers. Maar daarnaast luisteren we ook naar hun wensen. We geven ze een vorm van zeggenschap. Het grootste deel van onze nieuwe collectie staat op dit moment al vast, maar voor het laatste deel laten we ons graag inspireren door bezoekers. Zij weten het best wat er gevraagd wordt qua trends en wij vinden het prettig om hierin mee te denken. Dit kunnen bepaalde kleuren zijn, maar bijvoorbeeld ook prijsstellingen.” Op de afgelopen Küchenmeile bleken de meeste bezoekers uit te kijken naar uitbreiding van de nude-kleuren en daar heeft Kemie nu gehoor aan gegeven.
Binnen de opkomst van “nude” kleuren merkte Kemie met name een groeiende vraag naar de kleuren beige en taupe. Deze kleuren zijn terug te zien in verschillende interieurstijlen, van Japandi tot Scandinavisch. Met de toevoeging van de kleuren Mahal Royal (Cosmostone), Diamond Cream (Ceramistone) en Zambezia (graniet) speelt Kemie in op deze trend. Tuijtelaars: “Maar door de successen van de beige Nuvoloso, wilden we deze lijn uitbreiden met nieuwe tinten en kleuren. Wij denken dat we met de toevoeging van de Blanco-, Greige- en Marron Nuvoloso er nog meer keuze vrijheid bestaat voor de keukenadviseur en hun klanten. De collectie heeft voor iedereen wat te bieden, variërend van rustige basiskleuren tot kleuren met uitgesproken wolkstructuren of ‘tekeningen’. ”
Ook in het programma ‘Just Kemie’ is er uitbreiding. Just Kemie is een programma die het de retailer makkelijker en eenvoudiger maakt qua berekening met onder andere nettoprijzen. Bovendien is Just Kemie exclusief voor de vakhandel. Tuijtelaars: “Dit is een populair programma en daar hebben we nu met nieuwe kleuren nieuw elan aan gegeven.” Voorbeeld hiervan is de Venturo Gold, welke een witte basis heeft met bruingrijze accenten.
Het kiezen van het ideale keukenblad kan, zowel qua kleur als materiaal, een uitdaging zijn. Kemie begrijpt dit en stelt consumenten in staat om een weloverwogen beslissing te nemen door materialen op groot formaat te bekijken. Dit is een meerwaarde, omdat retailers vaak kleinere voorbeelden van materiaal hebben. Op het buitenterrein van Kemie worden verschillende platen uit de collectie gepresenteerd en dit is opengesteld voor consumenten, waardoor zij een extra goed beeld krijgen van wat er zoal te kiezen is. Tuijtelaars: “Het bezoek begint in de Loft, gelegen in het hart van de fabriek. Vanuit hier krijgt men een exclusief inzicht in het productieproces, van ruwe plaat tot op maat gemaakt product. Na een warm welkom en oriënterend gesprek volgt het bezoek aan de Gallery, waarin bezoekers verschillende platen kunnen zien en voelen. Het bezoeken van de Gallery kan uitsluitend op afspraak, aanmelden kan door een mail te sturen naar [email protected] onder vermelding van je naam en telefoonnummer. Uit veiligheidsoverwegingen is het niet toegestaan kinderen of huisdieren mee te nemen naar de Gallery
Neem dan rechtstreeks contact op met Kemie.
Contact opnemen