Sinds 1 februari is Sander van ’t Hoen (53) benoemd als nieuwe CEO bij het Utrechtse PITT cooking. Het is een verrassende overstap die Sander maakte, want hiervoor was hij bijna 30 jaar werkzaam bij Novy. “Ik gunde mezelf een nieuwe stap in mijn carrière”, zegt Sander. “Hoewel ik het ontzettend naar mijn zin had bij Novy, en ik niet over één nacht ijs ben gegaan om het vertrouwde honk te verlaten, wilde ik in een nieuwe omgeving, met nieuwe mensen, nieuwe uitdagingen aangaan. En dus switchte ik.”
De uitdagingen zijn er in ieder geval volop. PITT cooking groeit en het is aan Sander om dat alles in goede banen te gaan leiden. “Waar ik me voorheen -bij Novy- eigenlijk alleen bezighield met sales en marketing, komen er hier nu meer aspecten vanuit de productie, de supply chain en finance op mijn bord. Ook houd ik me bezig met de uitbouw van het team. Want; leuk natuurlijk dat een bedrijf groeit, de organisatie moet het ook aankunnen. Het was precies de uitdaging die ik zocht.”
De allereerste werkdag van Sander was een bijzondere. “Ja, die startte niet op kantoor maar op Schiphol. We vlogen meteen naar de KBIS in Las Vegas. Een mooier begin had ik me niet kunnen wensen want ik zag daar meteen dat we werden gezien als ‘The Stars Of The Show’. We maakten diepe indruk met ‘koken op het werkblad’. We waren er een week maar het voelde meteen als een geweldige start.”
Nu leert Sander zijn nieuwe werkplek steeds beter kennen. “Eigenlijk zie ik deze eerste weken nog als een traineeship waarbij ik alle facetten van de organisatie ontdek. Van sales, administratie, productie, logistiek en service. Op alle afdelingen draai ik een aantal dagen mee. Hiermee bouw ik de basis om de strategie en verdere groei van PITT cooking te kunnen formuleren.”
Sander vertelt dat hij de ex-collega’s van Novy nog wel regelmatig zal tegenkomen. “Weliswaar heb ik op 19 januari mijn officiële afscheid gevierd, maar Novy is ook distributeur van de PITT apparatuur. Dus, ik zal nog steeds die verbinding met mijn vorige werkgever houden. Daarnaast moet ik eerlijk zeggen: het doet me goed dat de mensen die daar mijn werk overnemen, nu ook eigen accenten kunnen gaan leggen. Ook dáár werken immers mensen die ambitie hebben en die op een gegeven moment dat stukje verantwoordelijkheid willen én kunnen dragen.”
Als Sander tot slot wordt gevraagd, wat hij in zijn eerste jaar wil bereiken bij zijn nieuwe werkgever, dan is hij helder. “We zullen van twee naar drie panden zijn gegroeid en een nieuw concept -dat de markt wederom zal doen verrassen- zal verder zijn uitgerold. Naast de Verenigde Staten continueren we onze omzet in 40 landen verdeeld over 12 distributeurs én in Nederland hebben we de basis gelegd voor de versnelling van de groei. Kortom, de mouwen zijn opgestroopt. Ik heb er zin in. Ik ga aan de slag!”