Platform over design en techniek in de keukenbranche
5.000 vierkante meter inspiratie voor stenen werkbladen

5.000 vierkante meter inspiratie voor stenen werkbladen

“Crafting values for future generations.” Sinds september zet Brachot-Hermant, nu kortweg Brachot, zijn jarenlange meester- en vakmanschap in natuursteen met een nieuwe slogan, logo en huisstijl in de kijker. De meest opmerkelijke getuigenis van die expertise staat er echter al enkele maanden langer. Sinds mei kunnen professionals en particulieren namelijk in de Stone Gallery in Deinze terecht voor inspiratie en advies voor het juiste stenen werkblad.

Stone Gallery

Opleiding en advies zijn onlosmakelijk met de Stone Gallery verbonden. Daarvoor werden speciale ruimtes voorzien.

 

Om te begrijpen welke meerwaarde een stenen keukenwerkblad verleent, hoef je er volgens Jasper Bergeman, marketing­medewerker bij Brachot, enkel maar de immowebsites op na te slaan. “Zelden staat daar het materiaal van het werkblad bij vermeld. Tenzij het om natuursteen gaat. Dan wordt het expliciet in de kijker gezet.” Wat zo’n omschrijving niet kan vatten, is de enorme waaier aan mogelijkheden die onder die noemer valt. “Ook in de toonzaal van de keukenspeciaalzaak is het onmogelijk om de veelheid aan materialen en afwerkingen aan bod te laten komen. Bovendien is bij natuursteen elke plaat uniek. Dat betekent dat een toonzaalmodel nooit volledig represen­tatief is.”

Stone Gallery

De galerij van ruim 5.000 vierkante meter huisvest quasi het volledige gamma in natuursteen, composiet en keramische platen.

 

Beleving centraal

Als antwoord op die impasse opende Brachot dit voorjaar zijn gloednieuwe Stone Gallery: een galerij van ruim 5.000 vierkante meter waarin quasi het volledige gamma van de specialist een plaats krijgt. “Naast marmer, travertijn, kalksteen en graniet, vind je er ook ons aanbod in composiet, terrazzo en keramische platen, inclusief onze meest recente collectie Uniceramica, een nieuw hoog­waardig keramisch platenmerk met een uitzonderlijke prijs-kwaliteitsverhouding.”  De materialen worden in de Stone Gallery in de meest optimale omstandigheden getoond. “We deden een lichtstudie om de belichting te perfectioneren en de aangepaste zwarte staanders zorgen ervoor dat onze bezoeker – of dat nu de keukenbouwer, steenverwerker of particulier is – elke plaat uitvoerig kan bekijken en beleven. Ook dat is belangrijk: men kiest hier niet zomaar een materiaal, maar effectief een plaat.”

Stone Gallery

Naast de meer dan 600 materialen, zijn er voor keukenwerkbladen ook zo’n vijftien verschillende afwerkingsmogelijkheden.

 

Afwerking maakt het verschil

Naast de bijna 600 verschillende materialen, is er in de Stone Gallery bijzondere aan­dacht voor de afwerkingsmogelijkheden. “De tijd waarin een natuurstenen werkblad per definitie gepolijst werd, is voorbij”, zegt Bergeman. “Vandaag wordt er net zo goed voor borstelen, zoeten en andere afwerkingen gekozen. In totaal bieden wij voor keukenwerkbladen meer dan vijftien mogelijkheden aan, die via de displays in de Stone Gallery tastbaar worden gemaakt.” Niet alleen het gevoel en uitzicht van een materiaal worden door die afwerking beïnvloed, benadrukt Bergeman nog. “De afwerking heeft ook een impact op de fysische eigenschappen. Een gepolijst marmer is bijvoorbeeld notoir gevoelig voor krassen en zuren, terwijl dat bij een geborstelde afwerking veel minder problematisch is. In een keuken zijn dat erg belangrijke afwegingen.”

Opleiding en ondersteuning

Het gepaste evenwicht tussen de praktische en esthetische prioriteiten van de eindklant, daar gaat het bij de finale keuze dus om. “Gezien onze jarenlange ervaring kunnen wij de eindklant daarover uitgebreid informeren, met oog op de specifieke toepassing uiteraard. Om de impact van bepaalde afwerkingen op het materiaal te onderzoeken, beschikken we zelfs over een eigen geologisch team. Elk advies is dus duidelijk gefundeerd.” Ook voor de keukenbouwer of steenhouwer zelf valt er in de Stone Gallery overigens wat te leren. “In onze opleidingsruimtes organiseren we regelmatig sessies over het gamma, de afwerkingsmogelijkheden en zelfs de verwerking van materialen. Daarnaast zullen we in het kader van onze rebranding nog extra tools voor de keukenspeciaalzaak lanceren. Zo willen wij hen steeds verder ondersteunen.”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.