Platform over design en techniek in de keukenbranche
Arçelik, het moederbedrijf van het wereldwijde merk Beko, breidt haar mondiale portfolio uit

Arçelik, het moederbedrijf van het wereldwijde merk Beko, breidt haar mondiale portfolio uit

Arçelik, het moederbedrijf van het wereldwijde merk Beko, breidt haar mondiale portfolio uit met de overname van de grootste onafhankelijke distributeur van huishoudelijke toestellen in de Benelux.

Vertrouwde distributeur van huishoudelijke producten, Asogem sluit zich aan bij de wereldwijde activiteiten van Arçelik als Beko Belgium NV en Beko Netherlands BV.

Arçelik, de wereldwijde fabrikant van huishoudelijke producten, heeft aangekondigd dat de overname van Asogem NV en haar dochteronderneming Asogem Netherlands BV is afgerond.

Asogem, opgericht in 1958, is de grootste onafhankelijke importeur-distributeur van huishoudelijke producten op de Benelux-markt. Het bedrijf heeft reeds een lange samenwerking met Arçelik, dat gedurende 30 jaar de exclusieve distributeur was voor de merken Beko en Grundig in de Benelux.

De overname van Asogem past in Beko’s strategie om uit te breiden in Europa. Asogem voegt zich bij het groeiende netwerk van dochterondernemingen als Beko Belgium NV en Beko Netherlands BV.

Ragıp Balcıoğlu, Chief Commercial Officer bij Arçelik, gaf aan: “We zijn verheugd om Asogem, een vertrouwde en toonaangevende distributeur met een track record van operationele uitmuntendheid, te verwelkomen in onze bredere familie. Zij vormen een belangrijke aanvulling op onze ambitie en ons vermogen om ons groeiende klantenbestand beter te bedienen en onze strategische voetafdruk in de Benelux en Europa uit te bouwen. We zullen onze vergaarde ‘know-how’, inzichten en lessen optimaal benutten in dit nieuwe tijdperk.”

Stany Hillegeer, Country Director bij Beko Belgium NV en Beko Netherlands BV, reageerde: “De overname markeert een belangrijke mijlpaal voor Asogem. In de afgelopen 64 jaar hebben we in onze regio een sterke reputatie opgebouwd van uitmuntendheid en betrouwbaarheid. Door deel uit te maken van deze internationale groep krijgen we nieuwe mogelijkheden om ons aanbod te verbeteren en de groei van de merken Beko en Grundig positief te beïnvloeden. Met Beko streven we ernaar een top 3 spelers in elk marktsegment van huishoudelijke producten te zijn.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.