Platform over design en techniek in de keukenbranche
Bruisende vooruitblik op de Küchenmeile 
Maurice Howldar: “We doen het op onze eigen manier.”

Bruisende vooruitblik op de Küchenmeile 

‘Voor iedereen de kans om kennis te maken met ons team!’

Het is intussen een kwestie van het aftellen van de dagen, want… de Küchenmeile 2023 nadert. Natuurlijk is het salesteam van Samsung Electronic Benelux erbij. Niet alleen worden in Duitsland enkele noviteiten andermaal onder de aandacht gebracht, maar… het event kan zeker worden gezien als hét moment waarop de keukenretail eindelijk persoonlijk kennis kan maken met het nu volledige team van Samsung. Volgens Maurice Howldar, Senior Sales Manager Home Appliances / B2B CE,  is er in de afgelopen maanden hard gewerkt aan de teamsamenstelling. “Meer dan ooit zijn we klaar voor de komende tijd”, zegt hij.

De ambities zijn veelbelovend, want zonder afbreuk te willen doen aan de verkoop van vrijstaande apparatuur, zal er in de komende tijd meer focus worden gelegd op de inbouwmarkt. “Op dat vlak willen we absoluut gaan groeien”, stelt Maurice. “In Korea – onze thuisbasis – staat de innovatiedrang niet stil waardoor we oprecht kunnen zeggen dat al die nieuwe technologieën de drijvende kracht blijven achter het succes van ons bedrijf. En nu dus ook in de keukenmarkt. Juist ja, we are here to stay!”

V.l.n.r.: Koen van Bommel (Product Manager), Ali Evliyaoglu (Account Manager West), Maurice Howldar (Senior Sales Manager), Vivian ter Haar (Marketing Communicatie Manager), Tim van Schijndel (Product Manager) en Roman Omid (Account Manager Oost). Op de foto ontbreekt Key Account Manager Mitchell Keijzer. Hij kon door vrolijke familie-omstandigheden op de dag dat de foto werd gemaakt, er helaas niet bij zijn, maar één ding is zeker: op de Küchenmeile kan iedereen hem ontmoeten!

Inspirerende innovatie

Maurice is er van overtuigd dat je door inspirerende innovatie ‘bestaande markten’ kunt openbreken. “We doen het hoe dan ook op onze eigen manier. Natuurlijk hebben we al een goede reputatie doordat we met Samsung in andere markten als merk heel sterk zijn, maar ik verwacht dat dit ook in de keukenmarkt zal gaan gebeuren. Vooral jongeren zijn opgegroeid met het merk Samsung – of het nu gaat om een smartphone of televisietoestel – en dus zullen we ook bij hen in beeld zijn als het om de aanschaf van een keuken gaat.”

Effectieve consumentencommunicatie

Samsung zet daarom in op effectieve consumentencommunicatie. “Hoe mooi is het als de consument op een gegeven moment de keukenshowroom binnenstapt en vraagt naar een keuken met Samsung-apparatuur? Dus, bottom-up. Zo gaan we in het najaar al een dergelijke trigger geven als we een actie lanceren waarbij we de consument een frame-TV geven bij aanschaf van onze apparatuur. We zullen breed gaan adverteren in diverse consumentenmagazines, onze eigen brochures worden allemaal van updates voorzien en online creëren we heel veel nieuwe content van onze producten.”

Showroomverkoper is cruciaal

“Uiteraard weten we dat de showroom­verkoper cruciaal is in het proces van advisering en verkoop”, zo vervolgt Maurice. “Als wij op bezoek zijn bij onze retailklanten, dan zijn we vanzelfsprekend met hen in gesprek. Waar we het dan over hebben? Wel, bijvoorbeeld over de verdiensten die goed zijn. En, men kan altijd bij ons terecht voor technische vragen. En, wij vertellen natuurlijk alle nieuwe in’s en out’s van het gamma. Genoeg redenen om de Samsung-apparatuur in de keukens blijvend onder de aandacht te brengen.”

Rode draad

Onze rode draad is hoe dan ook goed geland in de markt, zo stelt Maurice. “We staan voor Sustainablity: de consument wil geld besparen door zuiniger energieverbruik. We staan voor Connectivity: apparatuur denkt op alle mogelijke manieren mee met de gebruiker én tot slot, het oog wil ook wat: veel aandacht voor design!”

Maurice tot slot: “We hebben dus – naast de kans die er is voor iedere bezoeker om met ons team kennis te maken – genoeg te vertellen en te laten zien op de Küchenmeile. Zo tonen we andermaal de 80cm kookplaat, die we nu zelf voor de eerste keer in productie hebben genomen. Ook opnieuw veel aandacht voor onze vaatwassers met de verschillende energielabels alsook de eendeurs­inbouwkoelkasten  uit eigen fabriek. Ja, het aftellen is begonnen. We hebben heel veel zin in de Küchenmeile!”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.