Platform over design en techniek in de keukenbranche
De consument wil meer kleur in zijn keuken maar vindt die kleur niet in de showroom
Prachtige en overzichtelijke displays met stalen die in de keukenshowroom kunnen worden geplaatst. De nieuwsgierige consument krijgt meteen een eerste indruk. Maar daarna wel doorrijden naar de Inspiratiehuizen.

De consument wil meer kleur in zijn keuken maar vindt die kleur niet in de showroom

‘Wij zijn het verlengstuk van de keukenspeciaalzaken die het beste voor hebben met hun klanten!’

Veel keukenspeciaalzaken vinden het soms nog te spannend om in de showroom te experimenteren met gekleurde werkbladen. “Je ziet dat er ‘op safe’ wordt gespeeld”,  zeggen Elout Koning en Rob van den Brink van Werkbladengroothandel uit Tiel.  “Maar toch is de consument meer dan ooit op zoek naar kleuren en de variëteit daarin. Ze zien immers op de socials – vooral op Instagram & Pinterest – dat je juist heel creatief kunt zijn in de keuken en met kleur écht een bijzondere sfeer kunt creëren. Dus, de vraag is er. Alleen: hoe kan de showroomverkoper dit dan meer en vaker aan de consument laten zien zonder dat hij zelf ‘uit de band’ hoeft te springen met al die kleuren?”

WBGN, Werkbladen Groothandel Nederland BV, bestaat vier jaar en levert een breed gamma aan keukenwerkbladen o.a. van graniet, composiet, keramiek en Dekton. “Natuurlijk snappen we dat een keuken­speciaalzaak niet elke maand z’n showroomkeukens kan ombouwen van werkblad naar werkblad. Tegelijkertijd zoekt men daar wel naar mogelijkheden om de bezoekende consumenten te inspireren met méér dan in de eigen showroom kan worden getoond. 

Op dát moment komen wij in beeld. De showroomverkoper kan de consument doorverwijzen naar een van onze twee Inspiratiehuizen, in Tiel of in Veenendaal. Daar hebben we een uitgebreid assortiment aan keukenwerk­bladen uitgestald, dus ook in vele kleuren. We zien onszelf als verlengstuk van de vakhandel. Als een consument dan een keuze maakt, dan wordt het blad uiteraard geleverd aan en via zijn keukenspeciaalzaak.”

De twee vertellen dat de showrooms dus niet hoeven te investeren in een voorraad van (kleuren) werkbladen maar dat ze toch in samenwerking met Werkbladen Groothandel Nederland BV, de benodigde gekleurde keukeninspiratie kunnen leveren. “Zo hebben we prachtige stalen displays die in de showroom geplaatst kunnen worden. Ze zijn de eerste trigger om de consument te tonen dat méér mogelijk is.”

Elout en Rob vertellen dat de groei er flink in zit. “De hele week door worden onze Inspiratiehuizen bezocht door consumenten uit het hele land, die doorverwezen zijn door hun keukenspeciaalzaken. Zelfs uit België verwelkomen we gasten.”

In 2021 is er tevens een samenwerking gestart met Marazzi, de leverancier van hoge kwaliteit keramiek geschikt voor keukenwerkbladen in unieke kleuren. “Dit merk is echt een trendsetter geworden”, zeggen Elout en Rob.
“We hebben een groot assortiment opgenomen.”

De beide inspiratiehuizen beschikken over meer dan 40 ruime opstellingen van keukenwerkbladen en daarnaast nog meer dan 125 kleuren op grote kleurstalen van ieder ruim één vierkante meter groot. “Onze vakkundige adviseurs kunnen particuliere eindklanten uitgebreid te woord staan en adviseren over de juiste keuze in materiaal, kleur en afwerking te maken”,  zo besluit het tweetal. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.