Platform over design en techniek in de keukenbranche
De onzichtbare inductiekookplaat verovert de luxe keuken van nu!
Meesterkok Angelique Schmeink vindt ook goed haar weg bij deze nieuwe manier van koken: alles vindt plaats op het werkblad!

De onzichtbare inductiekookplaat verovert de luxe keuken van nu!

In 2023 zal TPBtech het tienjarig bestaan gaan vieren. Robin Kemperman, verantwoordelijk voor de Marketing bij TPBtech Nederland en collega Marc van Rijswijk, dagelijks bezig met de online Marketing, kijken echter ook vooral uit naar de definitieve introductie van de onzichtbare inductiekookplaat, die het domein in de keuken gaat veroveren. Met een klein team zijn zij verantwoordelijk voor de distributie binnen de Benelux.

Werkblad en kookplaat zijn versmolten tot één geheel.

“Een nieuwe dimensie op het gebied van koken doet z’n intrede”, zegt het tweetal. “Koken rechtstreeks op het werkblad. Het is niet alleen een technisch en innovatief hoogstandje maar we voldoen daarmee ook aan een groeiende behoefte van consumenten, die het in huis steeds vaker met minder beschikbare vierkante meters moeten doen.”

De ruimte in bouwend Nederland is schaars, naar verwachting worden appartementen en woningen kleiner en dus komt de vraag op hoe je bij het inrichten daar zo slim mogelijk mee omgaat. “Wij optimaliseren die leef-, woon- en werkruimte. Door de naadloze overgang van inductieveld naar werkblad, kun je direct naast de kookzones snijden en bereiden. De thuis- of hobbykok benut meteen iedere centimeter van het werkblad. De onzichtbare inductiekookplaat zal daarom in de luxe keuken de absolute standaard worden!”

Robin licht het verder toe: “We geloven in een wereld waarin innovatieve techno­logie en stijlvol design hand-in-hand gaan. De werk­bladen zijn niet alleen ware eyecatchers maar houden ook rekening met een belangrijk element uit deze tijdgeest: keuken en woonkamer versmelten met elkaar. Maar je mag natuurlijk nooit concessies doen aan de technische functionaliteiten. Wij hebben dat met ons gamma aan werkbladen prima voor elkaar gekregen. De techniek zit in het blad verwerkt. De oorspronkelijke eettafel werd het werkblad van de keuken. En, vice versa. Daarom van een hoog esthetisch niveau.”

Marc is er van overtuigd dat ‘koken op deze wijze’ steeds meer in het hogere segment z’n weg zal vinden. “Het is bovenal een veilige
manier van koken. Nu is het moment aangebroken dat we het bewustzijn over deze technologie in de markt verder willen
vergroten. We zien in de afgelopen jaren al een toe­nemende belangstelling bij keukenspeciaalzaken en wederverkopers die dit verhaal ook graag willen vertellen aan de consumenten. Vooral aan die consumenten die weinig vierkante meters ter beschikking hebben maar toch iets stijlvols wensen. Maar, wij gaan ook meer inzetten op promotie
en demonstraties.”

“In de tien jaar van ons bestaan voelt dit dan ook als een méér dan bijzonder jaar”,  legt Robin uit. “Ons doel is om te groeien naar een groter zichtbaar marktaandeel. TPBtech is in veel landen al goed op weg en wat ons betreft is Nederland nu nadrukkelijker aan de beurt. We gaan graag met de keukenstudio’s in gesprek. Natuurlijk helpen we hen ook met de promotie én het vertellen van dit innovatieve verhaal aan de consument! We worden daarbij ondersteund door onze ambassadeur, meesterkok Angelique Schmeink! Ze wilde zich graag verbinden aan deze nieuwe exclusiviteit voor de luxe keuken van nu.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.