Platform over design en techniek in de keukenbranche
Go for Impact!
Grand Hotel Huis ter Duin past als locatie uitstekend bij de jaarvergadering van MHK Nederland.

Go for Impact!

Jaarvergadering met nieuwe winnaars Gouden Driehoek

Onlangs organiseerde MHK haar jaarlijkse congres voor haar leden en partners in Grand Hotel Huis ter Duin Noordwijk. Maar liefst 350 gasten waren aanwezig bij het evenement dat in het teken stond van ‘Go for Impact’.

Algemeen directeur Jeroen Geerling van MHK Nederland was blij met de getoonde betrokkenheid van de bezoekers. Hij vertelde verder dat MHK wereldwijd een recordgroei had van 9 procent qua leden. “Ook in Nederland steeg het aantal leden”, zo vertelde Jeroen de bezoekers. Dat MHK hier trots op mag zijn, moge duidelijk zijn gezien de economische spanningen van het afgelopen jaar. Jeroen: “We proberen hier een antwoord te bieden door te investeren in aandachttrekkende marketing.” Het lukte het platform in de keuken- en sanitairbranche dan ook om de markt in heel Europa te overtreffen, maar ook de Nederlandse MHK-leden kenden betere resultaten dan de rest van de markt. Eerder sprak ook Volker Klodwig, voorzitter van de Raad van Bestuur van MHK Group over deze periode. “We kunnen crises omzetten in kansen”, gaf hij tijdens zijn eerste presentatie sinds zijn komst in Nederland aan.

Volker Klodwig, voorzitter Raad van Bestuur van MHK Group, presenteerde voor het eerst tijdens de Nederlandse jaarvergadering.

Goede samenwerkingen

Volgens Jeroen profiteert MHK van de goede samenwerking met handelspartners en industrie, maar tevens door de goede posities van de verschillende marketingconcepten als ‘Uw KeukenSpeciaalzaak’, ‘Bad&Body’, ‘MHK KeukenExpert’, ‘REDDY Keukens’ en ‘REDDY Keukens & Bad’. “We zijn zichtbaar tijdens het hele traject van de klant”, aldus Jeroen. Het doel is dat handelspartners voorzien worden van producten en oplossingen die hen ondersteunen in de markt, hun bedrijf versterken en hen onderscheiden van de concurrentie. Precies wat MHK bedoelde met het congresthema ‘Go For Impact’ en tevens de leidraad voor de Nederlandse strategie.

Ivo Metz (links) en algemeen directeur van MHK Nederland Jeroen Geerling fungeerden als gastheer tijdens het congres.

De Gouden Driehoek

Sinds een aantal jaar is de uitreiking van award ‘De Gouden Driehoek’ een ware traditie binnen het MHK Congres. Hierin worden de mooiste keuken- en badkamerontwerpen genomineerd door jurylid Monique van der Reijden, bekend uit de interieurwereld. De uitreiking wordt ieder jaar een grotere “happening”. De genomineerden van ‘Mooiste Keuken van het Jaar 2024’ waren dit jaar Van Ginkel Keukens uit Barneveld, Barthen Keuken Design uit Leiden en Bogaard Keukens & Badkamers uit Almere. De gasten van het congres mogen traditiegetrouw de winnaar bepalen. Barthen Keuken Design uit Leiden won -net als een aantal jaar geleden- de felbegeerde ‘Gouden Driehoek’. De ‘Mooiste Badkamer van 2024’ werd gewonnen door Voortman Pesse & Assen. Hij bleef genomineerden KBC Keukens en badkamers uit Scharnegoutum en Studio Biesbos uit Werkendam voor.

Volker Klodwig

Kracht van de speciaalzaak

Het doel van deze wedstrijd is om de aandacht van de consument te vestigen op de keuken en badkamer als belevingsruimte en dus ook op de betrokkenheid van de vakhandel, hun expertise en vakkennis, evenals de extra kwaliteit die een keuken van een speciaalzaak biedt.  Met voorbeelden als bij deze genomineerden lukt dit de MHK-leden ontzettend goed. Het wordt voor de jury steeds lastiger om uit de inzendingen slechts een drietal genomineerden te kiezen. In de afgelopen jaren heeft de wedstrijd veel media-aandacht gekregen van prominente juryleden die bekend zijn in de binnenhuisarchitectuur. Met als hoogtepunt één keer per 5 jaar tijdens de lustrumviering van MHK Group, waar de laatste keer Loomans Keukens de Europese winnaar werd.

Alle genomineerden van ‘De Gouden Driehoek’ bij elkaar.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?