Platform over design en techniek in de keukenbranche
Het ‘summum van design’ maakt een entree in de keuken
De details op de knoppen. De finesse is ongekend.

Het ‘summum van design’ maakt een entree in de keuken

Nieuw fornuis wordt de verrassende blikvanger en het inspirerende praatstuk!   

Wanneer voor de consumenten ‘design’ één van de belangrijkste redenen is om tot de aankoop van een keukenproduct over te gaan, dan is er goed nieuws. Want, vanaf eind mei is de nieuwe Carrara-lijn van Boretti verkrijgbaar. Ontworpen in Italië brengt dit prachtige fornuis dat karakteristieke Italiaanse karakter en moderne elegantie naar het kloppende hart van elke woning. “Het is de ultieme verfijning van wat design moet zijn”, zegt Matthijs Wilhelmus, verantwoordelijk voor de marketing bij Boretti. “Het is A Modern Piece Of Art.”

Strak design. Italiaanser kan het bijna niet.

Volgens Matthijs krijgt de keuken met dit Carrara-fornuis ‘meer persoonlijkheid’. “Want er is nu een verhaal te vertellen. Dat komt door de details. Kijk maar eens naar de knoppen. Of het klokje uit de Italiaanse sportauto van de jaren ’50. En wat te denken van de hendel, geïnspireerd door de vorm van het stuur van een Italiaanse raceauto. Natuurlijk kook je om je gasten – én jezelf – ultiem en smaakvol te laten genieten, maar juist omdat de keuken anno 2022 het centrale ontmoetingspunt van de eigen woning is geworden, ontstaat er ook een verhaal. Je maakt – als je voor een Carrara-fornuis hebt gekozen – furore. Zo simpel is het eigenlijk.”

De Carrara in een breder perspectief bezien: de keuken van nu!

Het spreekt voor zich – zo legt Matthijs uit – dat de partners van Boretti volop ondersteund gaan worden met de aankomende marketingactiviteiten. “Dat kan in de winkel zijn. Van verrassende instore-beleving tot aan lokale advertenties. We zijn van plan om de Carrara letterlijk op een voetstuk te plaatsen bij geselecteerde partners. Dit fornuis verdient zo’n prominente plek. Maar ook daarbuiten: de Carrara zal voorbij gaan komen op displays, social media en zelfs op billboards. We zitten nu in de fase dat we de consumenten gaan vertellen dat dit uniek stukje Italiaans keukendesign er is. We gaan inspireren.”

Op de vraag of Matthijs ‘de ideale consument’ voor dit fornuis kan omschrijven, is hij helder. “De tijd van traditionele marketing die denkt aan de hokjes van ‘budget-doelgroepen’ of ‘de echte Boretti-koper’ is voorbij. Natuurlijk is dit geen budgetmodel. Consumenten zijn echter wel méér dan ooit bereid om geld uit te geven aan de dingen die ze belangrijk vinden. Als mensen vanuit hun hart van koken houden, dan komt deze Carrara op een gegeven moment top of mind. Maar dit geldt ook voor mensen die van design houden, of gek zijn op de design-stijl van Boretti. En dus helemaal gaan voor schoonheid. Wij verleiden consumenten met het Italiaanse gevoel van samen genieten en oogstrelend design.”

Matthijs vertelt dat vóór de zomer de Carrara groots wordt geïntroduceerd. “Wij zullen dan vooral onze partners – onze verkooppunten – enthousiasmeren met het verhaal én hen meenemen in de mogelijkheden die er zijn. Ná de zomer zullen we tevens de consumentencommunicatie goed op gang gaan brengen zodat vraag en aanbod elkaar ontmoeten.”

Vertrouwen is er dan ook volop. Boretti introduceerde in het verleden al de lijnen ‘Milano’ en ‘Toscano’, die het nog steeds zeer goed doen in de markt én waar nog steeds regelmatig nieuwe finesses qua design in worden aangebracht. “Ik verwacht datzelfde scenario met de Carrara”, sluit Matthijs af. “De lijn blijft maar de creativiteit van nieuwe details zal elke keer weer verrassen. En daarmee raken we de essentie van ‘La Dolce Vita’: de kunst van het koken komt op een hoger niveau!” •

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.