Platform over design en techniek in de keukenbranche
Italiaans familiebedrijf bewijst met lancering nieuwe designlijnen een belevingsmerk te zijn
De SMEG500 en de Galileo-lijn gaan prima hand-in-hand.

Italiaans familiebedrijf bewijst met lancering nieuwe designlijnen een belevingsmerk te zijn

Als je wekenlang uitkijkt naar deelname aan de Küchenmeile én dan ook in die voorbereiding er alles aan doet om er voor te zorgen dat bezoekers op de stand alleen maar enthousiast gaan worden van alles wat je daar wilt laten zien, dan is het moment suprême vanzelfsprekend hét meetpunt.

Is alles gelukt?

Wel, bij SMEG Nederland is het antwoord een volmondig ‘JA’. Want, zo terugkijkend op het jaarlijkse keukenfeestje, kan er maar één conclusie worden getrokken: “Men stond open voor ons enthousiasme. En niet onbelangrijk: we ontvingen veel goede feedback op onze nieuwe lijn, de Galileo.”

Aan het woord is marketing manager Andrej Banusic. “We stonden met SMEG op twee locaties, te weten Art Of Kitchens en in
Gut Böckel, waar het bij de laatste vooral ging over inspiratie en het tonen van een belevingswereld. Ik zag veel positiviteit rondom ons merk. Alle dagen van de Küchenmeile voelden als een prettige kennismaking met de retail van Nederland. Ik zag tevens dat veel keukenspeciaalzaken met meerdere mensen naar Duitsland waren afgereisd. Een goede zaak. En er was nog iets interessants wat we hoorden. Mensen wisten vaak niet dat SMEG zo’n breed assortiment had. We hebben onszelf goed geprofileerd.”

De ingang naar een mooier keukenleven.

Volgens Andrej wordt er op dit moment opvolging gegeven aan de contacten die op de Küchenmeile zijn gelegd. “We zijn elke dag on-the-road. Het is leuk om letterlijk bij de keukenspeciaalzaken te mogen binnenstappen en samen te bespreken wat de mogelijkheden zijn.”

Er is bovendien nog meer goed nieuws. Andrej: “We zien dat de gehele keten langzamerhand in een ‘normale modus’ komt. En dan heb ik het over de levertijden, die zich lijken te normaliseren. Daar zijn niet alleen wij blij mee, maar daar zullen de keukenspeciaalzaken vanzelfsprekend ook verheugd over zijn: zij hebben immers goed nieuws te vertellen aan hún klanten!”

Belevingsmerk

Andrej legt uit dat SMEG een belevingsmerk is. “We zijn een Italiaans familiebedrijf dat altijd de focus heeft op de technologische ontwikkelingen. Dat zie je allemaal terug in de breedte van het assortiment. De look and feel van al onze apparatuur heeft die typische Italiaanse details. Kijk maar eens naar de SMEG500, een koelkast die je meteen doet denken aan zo’n oude klassieke Fiat 500. De verschillende designlijnen – zeker ook rond de Galileo, die we eerder dit jaar al in Amsterdam uitgebreid presenteerden – zeggen wat dat betreft alles.”

“Vooral in Gut Böckel konden we de bezoekers goed meenemen van de ene naar de andere (Italiaanse) wereld. We hadden daar complete keukenopstellingen die het verhaal vertelden. Daardoor konden we de esthetische waarde van onze apparatuur tonen. Het gaat dan echt leven. Mensen zagen hoe je ‘gevoel’ kunt krijgen bij al onze inbouwapparatuur.”

“Dat we de bezoekers daarna dan ook nog eens konden uitnodigen om in een Italiaans barretje – onze sfeervolle koffiehoek – verder bij te praten, maakte ‘de beleving’ helemaal af. Met dank ook aan de professionele barista die het Italiaanse koffie-erfgoed ook nog eens goed op de kaart zette! Ik durf hier nu zelfs te beweren dat mensen – nadat ze onze stands hadden bezocht – niet meer het gevoel hadden dat ze in Duitsland waren maar…. in Italië!  Een beter keukengevoel hadden we die bezoekers dus niet kunnen geven!”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.