Platform over design en techniek in de keukenbranche
“It’s a match”
Het fineer van Sydney, hier in de kleur Walnut, matcht mooi met de groeven van Straßburg.

“It’s a match”

Noviteiten presenteren kan op verschillende manieren. Een eigen showroom, een vakbeurs… Bauformat en burger opteren voor een derde optie. Elk jaar toveren ze tijdens de Küchenmeile Haus Beck, een landhuis met meer dan 800 jaar geschiedenis, om tot een waar keukenparadijs. Dit jaar was het motto It’s a match.

De kaarten zijn gelegd. De puzzelstukjes liggen klaar. Het zouden zo maar eens citaten uit de verkiezingsshow kunnen zijn. Maar wij hoorden tijdens ons bezoek aan de keukenfabrikanten Bauformat en burger vooral het motto It’s a match. “Alles past gewoon in elkaar”, aldus Dirk Kleykens. “Fronten, decoren, designelementen, accessoires…”

Het front bovenaan wat verlengen, levert een knappe greep op om de kast te openen. Vier nieuwe moodboards ter ondersteuning van de keukenhandelaar.

Aandacht voor fronten

Veel beweging in het assortiment fronten en decoren van zowel Bauformat als burger. “Het gaat verder dan enkele kleuren toevoegen en andere stopzetten”, benadrukt Kleykens. “Een betere kwaliteit, beter bestand tegen bijvoorbeeld krassen of vingerafdrukken, een antwoord op heersende trends. Een opvallende tendens is het gebruik van hout en met bijvoorbeeld Sydney, beschikbaar in de kleuren Natural Oak, Smoked Oak en Walnut, beschikken we nu over een trendy oplossing.” Maar Bauformat speelt ook met de afmetingen van het front. In bepaalde situaties is het een leuk idee om het front bewust wat langer te maken. Zo creëer je een mooi esthetisch element dat tegelijkertijd een greep oplevert om de kast te openen.

Het front bovenaan wat verlengen, levert een knappe greep op om de kast te openen. Vier nieuwe moodboards ter ondersteuning van de keukenhandelaar.

Productie optimaliseren

Kleykens: “De ontwikkeling van nieuwe fronten is een belangrijk topic bij zowel Bauformat als burger maar het gaat uiteraard verder dan dat. Ook bij de productie ervan zetten we de nodige stappen om het allemaal nog beter en efficiënter te doen. Zo is er een nieuwe multifunctionele productielijn bijgekomen in de fabriek te Löhne (D), een investering van 6 miljoen euro. Bovendien snellen we onze keukenhandelaars te hulp met vier nieuwe moodboards. We spelen met onze innovaties in op actuele trends en daardoor zijn zeer mooie combinaties mogelijk tussen de nieuwkomers onderling én met onze bestaande assortimenten. Omdat er nieuwe mogelijkheden bijkomen en andere opties ons assortiment verlaten, beslisten we om vier nieuwe moodboards op te stellen. De thema’s zijn Grounded, Harmony, Intensity en Playful. Ze zullen de keukenkandelaar ongetwijfeld voorzien van de nodige inspiratie.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?