Platform over design en techniek in de keukenbranche
Leven en werken na Corona

Leven en werken na Corona

De coronapandemie verplichtte iedereen terug te plooien in zijn of haar eigen kot. Een drastisch andere levens- en werkwijze gedurende enkele maanden was het gevolg. Alles, of toch heel veel, gebeurde digitaal en (nieuwe) lokale initiatieven zagen het daglicht. Hoe ziet de toekomst er uit nu de maatregelen meer en meer versoepeld worden?

Ook bij Royal Crown werd thuis gewerkt tijdens de lockdown, een situatie waar Frank Rombouts positief op terugkijkt. “Het blijkt dat wie thuis werkt zeer gemotiveerd aan de slag is gegaan en dat nog steeds doet. Was het even zoeken naar een gezonde balans tussen werken en de thuislerende kinderen bijstaan, dan bleek dat niet uit de resultaten. Die waren steeds top. Het werk dat gedaan moest zijn, werd ook gedaan. Niet altijd tijdens de traditionele kantooruren, maar dat is van ondergeschikt belang aan de behaalde resultaten. We hanteren vandaag een soort hybride werkschema. Wie naar kantoor wil komen om te werken, is meer dan welkom. De opgelegde veiligheidsmaatregelen worden strikt nageleefd. Wie van thuis wil werken, is daartoe voldoende uitgerust met de nodige tools.”

foto-1-royal-crown-kopieren

Koop volle lades via www.cozino.be.

 

Online verhaal

In de loop van de maand mei openden dan voorzichtig de winkels. Tot dan bleven we veilig in ons kot. We hadden weer meer tijd, heel veel tijd zelfs, om klusjes in onze woning en de tuin te doen en het besef groeide dat het nu het ideale moment was om het interieur aan te pakken. “Mensen vinden het weer oké om thuis te zijn en gezellig samen te zijn met vrienden of familie”, merkt Frank Rombouts van Royal Crown op. “Waar we vroeger pronkten op sociale media met onze uitstapjes naar restaurants en concerten, doen we dat vandaag met onze woning en de tuin. Hoe we thuis leven en thuis werken, staat vandaag in het middelpunt van onze belangstelling. En daar liggen de kansen voor het grijpen voor onder meer de keuken- en interieurzaken.”

De lockdown hield Royal Crown niet tegen om haar webshop in een soort try-outversie uit te rollen. De grote release staat op de agenda voor september. Met haar webshop wil Royal Crown de offline visie vertalen naar een online verhaal. “We willen de keuzestress bij de consumenten wegnemen”, aldus Rombouts. “Klanten maken online een persoonlijk profiel aan op basis van een aantal eenvoudige vragen. Die data gebruiken we om een gepersonaliseerd aanbod voor te stellen. Vandaag weten we al dat ergonomie en lades belangrijk zijn voor consumenten. Daarom dat we volle lades gaan verkopen, compleet inclusief ladeverdeling en toebehoren. Daarnaast zullen we, volledig exclusief, een aantal producten tonen en verkopen in België. Meer hierover in de komende weken. Bovendien lanceerden we vlak voor de zomer, voor het eerst in de Royal Crown-geschiedenis, een nationale radiocampagne die ons oplossingsgericht denken en werken verkondigde.”

foto-2-royal-crown-kopieren

Volop aandacht voor ons interieur en daar liggen kansen voor de interieur- en keukenzaken.

 

Sociale beestjes

Wat de voorbije lockdown eveneens aantoonde, is het feit dat we niet gemaakt zijn om langdurige periodes alleen door te brengen. Mensen zijn sociale wezens en hebben persoonlijk contact nodig. Mensen die je graag ziet, maar ook mensen die je voor het eerst ontmoet. De psychologische impact hiervan werd heel duidelijk de voorbije maanden. “Nu we met z’n allen ons kot aanpakken, van een nieuw interieur tot een grondige renovatie, en ook onze tuin willen omtoveren tot een paradijs zien we kansen voor onze sector. Interieur- en keukenzaken moeten deze kansen grijpen en zo het verschil maken. Denk bijvoorbeeld aan modulaire systemen die een bepaalde ruimte snel en eenvoudig kunnen omtoveren tot werkplek of ontmoetingsplaats. Online en offline combineren in een uitgekiende strategie, dat is de toekomst.”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.