Het leven van de consument wordt makkelijker en makkelijker! Dat is de belangrijkste conclusie die getrokken kan worden na afloop van het jaarlijkse Partner Event dat Samsung Benelux begin maart in de Tinfabriek in Naarden organiseerde. Het event was op een andere locatie dan het jaar ervoor, maar dat was een bewuste keuze. Maxime Parein, verantwoordelijk voor de marketing bij Samsung Electronics Home Appliances, zegt dat in de Tinfabriek de opstellingen van alle apparatuur iets ruimer kon worden ingericht. De rode draad van het event: design en gebruiksgemak gaan hand in hand. En aan het gemak van Artificial Intelligence ontkomt niemand meer! “Het leven in de keuken wordt eenvoudiger!”
Uiteraard waren er enkele noviteiten te zien, zoals bijvoorbeeld de Wide BMF-koelkast, maar de kern van de boodschap tijdens het goed bezochte event was vooral hoe gebruikers alles uit hun nieuwste AI-gedreven Samsung apparaten kunnen halen. De professionele rondleidingen langs alle productgroepen trokken daarom ook veel belangstelling. De bezoekers, de keukenspeciaalzaken van Nederland, wisten en weten dat Artificial Intelligence al bijna de ‘standaard’ is in de keuken. En tja, dan word je nieuwsgierig wat een fabrikant zoals Samsung daarop te bieden heeft.
Kookervaringen in de keuken kunnen namelijk nog steeds leuker worden gemaakt. Alles draait daarbij – wat Samsung betreft – om het concept SmartThings Cooking: mensen besparen tijd in de keuken of zoals Samsung het zelf omschrijft: het minimaliseert ‘de last’ van het koken. De apparaten begrijpen behoeften van de gebruikers steeds beter. Denk daarbij bijvoorbeeld aan dieetvoorkeuren waardoor de apparaten zelfs al gepersonaliseerde recepten kunnen aanbieden. Sterker nog: het aanbieden van een wekelijks maaltijdplan behoort intussen ook al tot de mogelijkheden. Deze begeleide kookervaring laat het toe om bijvoorbeeld de oveninstellingen in één stap op een recept in stellen én het kookproces te monitoren.
Volgens Maxime innoveert Samsung continu om de beste kwaliteit voor iedereen beschikbaar te maken. “De keuken is dé plek waar design, innovatie en smaak samenkomen maar het draait nu meer dan ooit om de mogelijkheid om een ieders persoonlijke behoeften te kunnen invullen.”
“Vanuit deze visie ontwikkelen we continu onze nieuwe productlijnen. En niet onbelangrijk: bijna alle inbouwproducten zijn te bedienen vanaf een smartphone of tablet, wat het gemak alleen maar vergroot. En met deze SmartThings integratie is het zelfs mogelijk om van een afstand de oven, de afzuigkap en koelkast te bedienen.”
Conclusie: Samsung keukenapparatuur is ontwikkeld rond de levensstijl van de huidige consument: die wil gemak. En, tijdwinst. Meer communicatie en interactie tussen de verschillende keukenapparatuur is de standaard geworden. De bezoekers van het event in Naarden gingen met die heldere boodschap na afloop huiswaarts.
Samsung Electronics inspireert mensen en creëert de toekomst met vernieuwende ideeën en technologieën. Het bedrijf herdefinieert de wereld van tv’s, smartphones, wearables, tablets, huishoudelijke apparaten, netwerksystemen, geheugen, systeem-LSI, gieterij en led-oplossingen, en biedt een naadloos verbonden gebruikerservaring via zijn SmartThings-ecosysteem en open samenwerking met partners. Samsung was in 2023 voor het achttiende jaar op rij wereldmarktleider op het gebied van televisies. Deze mijlpaal is te danken aan Samsungs voortdurende inzet voor een high-end kijkervaring en gebruiksvriendelijke designs.