Platform over design en techniek in de keukenbranche
Nieuws

‘Montageafval is de ergernis van een tevreden consument’

Naamloos-1
Deze bussen zullen in de komende jaren nóg zichtbaarder worden op de Nederlandse wegen.

Tekst | Jerry Helmers

Beeld | dit is Bas

31 oktober 2022 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Intussen al landelijke dekking!

In 2017 ontstond het idee en werden de eerste gedachten gevormd. In 2018 werd het bedrijf in Alblasserdam opgericht en nu – bijna 5 jaar later – heeft dit is Bas een opvallend stevige marktpositie veroverd. De kern van de dienstverlening? Het ophalen van montageafval nadat een keuken bij de consument is geïnstalleerd.

Atilla Akkus, directeur/eigenaar, kan dus een tevreden man zijn. “We groeien ontzettend snel, we rijden intussen elke dag rond met negen bussen in het land en sinds dit jaar mogen we zelfs spreken van een landelijke dekking. We nemen onze huidige klanten – de keukenspeciaalzaken – werk uit handen én niet onbelangrijk: de eindgebruiker – de consument – kan sneller van zijn keuken genieten.”

Via WhatsApp kan er een melding gemaakt worden. Heel gebruiksvriendelijk dus.

Want, dan heb je – als consument – je prachtige keuken geleverd gekregen, je bent superblij en trots en dan ben je daarna nog een aantal dagen opgescheept met het montageafval. Immers, de monteurs – of de keukenondernemers zelf – hebben eigenlijk de tijd niet om dat afval af te voeren. Dat alles zou toch niet de bedoeling moeten zijn? De chauffeurs van dit is Bas toeren dan ook het hele land door om dat afval op te halen. 

“Voor de consument is het met ons dus allemaal goed geregeld. Maar dat komt omdat we goede afspraken hebben gemaakt met de keukenspeciaalzaken. Zij kunnen immers tegen hun kopende klanten zeggen dat het afvalprobleem – na montage – gewoon wordt opgelost.”

Atilla vertelt dat er bij dit is Bas elke dag stevig wordt nagedacht over de werkprocessen en hoe die verder te innoveren zijn. “Ik ben niet voor niets ondernemer”, lacht Atilla. “Je wilt elke keer toch weer een verbeterstap maken waar je klanten – of de klanten van de klanten – blij van worden. De avond vooraf maken we een routeplanning voor onze chauffeurs. We werken nu aan een systeem waarbij de consumenten dan van ons een sms’je ontvangen waarin het te verwachten aanvangstijdstip wordt vermeld én er zit een link bij waar een Track & Trace op is gekoppeld. Het gemak dient de mens. Die weet dus precies wanneer onze wagen voor de deur staat. Omdat we de keukenleveranciers van te voren hebben gevraagd om ons een foto te sturen van de hoeveelheid afval, weten we de inschatting ook goed te maken hoe lang we ter plekke bezig zijn met het opruimen ervan én wanneer we weer in het busje zitten op weg naar de volgende klant.” 

Maar er zijn meer ambities voor de toekomst. “Ik hoop binnen een paar jaar met dit is Bas een eigen sorteercentrum te kunnen openen waar al onze busjes het keukenmontageafval kunnen afleveren. De reden is simpel: we geloven in een groene milieuvriendelijke wereld, we staan voor duurzaamheid en dus is het altijd ons doel om de recycling zo goed mogelijk te organiseren. Ik denk zelfs ook dat hier een stukje PR-waarde voor de keukenspeciaalzaken in zit. Zij kunnen immers ook hun klanten garanderen dat het afval milieuvriendelijk wordt afgevoerd of dat het verantwoord wordt gerecyled!”

Atilla tot slot: “Het allermooiste is uiteraard dat de laatste indruk bij de consument goed is geregeld. Die zal dan nóg meer van zijn nieuwe keuken kunnen gaan genieten!” 

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Folkert van der Werf

Projectmanager

Benieuwd naar de mogelijkheden? Ik vertel u graag alles over onze samenwerkingspakketten.

0%

    Stuur ons een bericht