Platform over design en techniek in de keukenbranche
Onverwoestbaar in de keuken:  nostalgisch karakter met fantastische bakresultaten!
Esse staat bekend om haar degelijke geëmailleerde gietijzeren fornuizen, haarden en kookkachels met een historie die terug gaat naar 1854. Een origineel Engels kwaliteitsproduct.

Onverwoestbaar in de keuken: nostalgisch karakter met fantastische bakresultaten!

Bekend om het nostalgische karakter met fantastische bakresultaten met de moderne technieken van nu… Juist! We hebben het over de prachtige fornuizen en kookkachels van Esse Cookers & Stoves. “We willen dat onze gebruikers met onze producten altijd optimaal kunnen koken en bakken.” Aan het woord is Ronnie Cornelissen, gepassioneerd verkoper bij het bedrijf.

“Als je het hebt over een investering in de keuken, dan zien we dat consumenten op zoek zijn naar apparatuur met een mooi uiterlijk. De ‘lange levensduur’ is uiteraard ook een belangrijk aankoopcriterium, vooral voor die mensen die van koken houden. Bovendien – en dat is een trend van de laatste jaren – is de (leef)keuken steeds meer een onderdeel geworden van het ‘wonen’.
Het oog wil ook wat.”

De ironheart serie én de kookkachels op hout zijn zeer geliefd.

Retro klassiek in een supermodern jasje

“Er mag dus wel wat meer sfeer in de keuken komen. Niet alleen de landelijke boerderijtjes wisten die sfeer te creëren, maar ook de moderne – soms veeleisende – consument van nu op de Keizersgracht, of in zijn eengezinswoning is daar naar op zoek. Ik denk dat daarmee onze doelgroepen meteen goed zijn beschreven”, zegt Ronnie. “Maar er mag uiteraard geen enkele concessie worden gedaan aan kookgemak, veiligheid en vooral de snelle opwarmtijd. De Esse Cookers & Stoves zijn retro klassiek in een supermodern jasje. Zo simpel is het eigenlijk.”

“Daarnaast zijn de ironheart serie én onze kookkachels op hout zeer geliefd. Zeker nu de energieprijzen stijgen. Ook voor de tuin of overkapping hebben we een goede oplossing: de Garden Stove.”

Coming soon: nieuw model in een superstrak design.

Ronnie verwacht de komende jaren ‘exponentiële groei’ in dit keukensegment. “We doen het al jaren goed. En dát terwijl we nauwelijks qua marketing en reclame actief zijn. We moeten het hebben van de mond-tot-mond reclame. Als mensen onze kooktoestellen bij bijvoorbeeld kennissen zien in de keuken, dan is het daar altijd meteen een onderwerp van gesprek. En, de belangstelling is gewekt.”

Dit jaar wordt er overigens een nieuw model gelanceerd. Ronnie: “Het is een nieuw model in een superstrak design. Het is iets anders dan anders. Helemaal uitgebalanceerd. Er is in ieder geval nog meer kookoppervlakte. En, inductie is daarbij de basis. Deze is medio 2022 in Nederland beschikbaar.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.