Platform over design en techniek in de keukenbranche
Tot op de millimeter nauwkeurig. En, meer!
De 3D-lasertechnologie werkt heel eenvoudig. Deze wordt in de op te meten ruimte geplaatst en het meten kan meteen beginnen.

Tot op de millimeter nauwkeurig. En, meer!

3D lasertechnologie meet alles voor de keukeninbouw

Wat is de grote vrees van de keukenconsument? Juist ja! Dat de keuken niet goed is ingemeten, dat er ‘gedoe’ ontstaat en dat bij de consument de moed in de schoenen zakt omdat de keuken niet goed kan worden ingebouwd.

Die discussies worden nét iets te vaak gevoerd. Met alle gevolgen van dien. Wat Dirk Grit, Countrymanager bij Pos Service Group, betreft, behoren die discussies echter tot het verleden. “Je moet er gewoon voor zorgen dat het bij het inmeten goed gaat. Zo simpel is het. En dat inmeten kan tot op de millimeter nauwkeurig.”

“Je wilt immers onnodige kosten voorkomen. Niet dat de monteur daarvan de schuld hoeft te krijgen, want die gaat uit van wat eerder is opgemeten. Juist daarom is het verstandig dat het opmeten op het hoogst mogelijke professionele niveau gebeurt”,  zegt Dirk. 

“Wij kunnen dat. Wij hebben de 3D-laser­opmeting voor keukenplanners van POS ontwikkeld. Met deze technologie zorgen wij er voor dat we letterlijk de meest nauwkeurige opmeting doorsturen naar elke keukenplanner, waarna het in elke gangbare keukenplannings-software kan worden geüpload. Dat is geen overbodige luxe want het meten van schuine wanden, het verschil in niveau in hoeken, kan nét het verschil maken of iets wel of niet klopt. Dit komt best vaak voor in oude gebouwen maar ook in nieuwbouw wil je het risico niet nemen.”

Belofte

Regeren is dus vooruitzien, zo stelt Dirk die vertelt dat intussen al acht collega’s elke dag door het hele land met de geavanceerde technologie inmeten bij de consumenten. “We doen overigens meer. Zo kijken we of het aanleveren van de keukencomponenten geen problemen oplevert. Bijvoorbeeld door een (te) smalle trap naar boven met een onhandige bocht. We kijken naar de parkeermogelijkheden. Ook informeren we de keukenspeciaalzaken -onze opdrachtgevers- of er ter plekke wel of geen ontheffingen zijn waarop geleverd kan worden. Ook maken we foto’s van stroomaansluitingen. Of, we geven aan waar bijvoorbeeld oneffenheden zitten in de betegeling. Ja, elke millimeter kan het verschil maken. Anders gezegd: elke millimeter kan gedoe opleveren. Kortom, wij maken een compleet plaatje voor de keukenspeciaalzaak die daardoor een belangrijke belofte kan doen aan de consument, die met plezier uitkijkt naar zijn nieuwe keuken: ‘Meneer, mevrouw, het komt allemaal in orde. Maakt u zich geen zorgen!’”

Dirk Grit: “De monteurs van de keuken­speciaalzaken zien en ervaren dat ze minder tot geen gedoe meer hebben.”

Dirk legt uit dat Pos Service Group al meer dan 30 jaar actief is in Nederland maar dat pas sinds 5 jaar deze unieke 3D-lasertechnologie voor het opmeten van keukens hier is geïntroduceerd. “Vooral in de laatste twee jaar merken we dat onze bekendheid is toegenomen”, vertelt Dirk. “Het begint goed rond te zingen. Dat kan ook haast niet anders, want niet alleen de consumenten maar ook de monteurs van de keukenspeciaalzaken zien en ervaren dat ze minder tot geen gedoe meer hebben.”

Op de vraag of Dirk en zijn collega’s kunnen garanderen dat het opmeten altijd foutloos gaat, is Dirk meteen helder. “Oké, eerlijk is eerlijk. Natuurlijk is het instellen van die laser in de basis mensenwerk. Maar, wij garanderen echter wel dat de meetresultaten correct zijn. Mocht het om wat voor reden dan ook niet goed zijn gegaan, dan zijn de kosten voor ons. Tegelijkertijd durf ik hier te stellen dat dit nog praktisch nooit is voorgekomen.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.