Van productiebedrijf tot bekend merk met eigen ontwikkelingen. Reginox gooit haar strategie om en investeert volop in mensen en middelen. De merknaam moet een evidentie worden wanneer consumenten hun keuken samenstellen. De plannen zijn ambitieus, de drive om deze te verwezenlijken alomtegenwoordig.
Een nieuwe naam aan het firmament is Reginox allerminst. Het Nederlandse bedrijf bestaat al sinds 1976, toen het als productiebedrijf een vliegende start nam. Het voortdurend inspelen op de vraag vanuit de markt verklaart het instant succes, alsook de kwaliteit van de roestvrijstalen spoeltafels en wastafelunits die het produceerde. En toen kwam de crisis. “Die was in Nederland best voelbaar”, aldus Bastiaan Mulder, sales manager Benelux. “Het waren heftige jaren, maar we zijn er al bij al goed doorgekomen. Het besef is toen wel gegroeid dat we als puur productiebedrijf kwetsbaar waren. Daarom besliste Reginox om fors te investeren in de merknaam en eigen producten te gaan ontwikkelen. De sales- en marketingteams breidden flink uit en we boorden nieuwe markten aan (India, Australië, Canada, de Scandinavische landen). Het gaat hard voor Reginox, ook in België, en dat doet ons plezier.”
Het bestaande Reginox-team kreeg recent een aanzienlijke injectie van extra werkkrachten. De sales- en marketingteams werden gevoelig uitgebreid, wat meteen merkbaar is in de plannen voor 2019 en 2020. Mulder: “De huisstijl, het logo, de website en nog andere activiteiten qua sales en marketing. We werken volop om deze topics naar een hoger niveau te brengen. Daarnaast verhogen we uiteraard onze klantencontacten, gaan we bij hen langs om elkaar beter te leren kennen en het nieuwe Reginox voor te stellen. En last but not least: we ontwikkelen volop onze eigen producten. Dat gebeurt op basis van signalen die we opvangen uit de markt maar ook op basis van eigen ontwikkelingen en technologie. We maken ons sterk dat we voor de verschillende landen toch een gepast aanbod kunnen voorstellen.”
Dat de ingeslagen weg de juiste is, mag blijken uit de cijfers die Reginox kan voorleggen. In een moeilijke markt die slechts beperkt groeit, klinkt het bij de fabrikant anders. Mulder: “De stijging in de Benelux bedraagt maar liefst 23 procent, een fantastisch resultaat. Onze accountmanagers bezoeken dagelijks klanten, architecten, interieurbouwers, keukenspeciaalzaken en groothandels. Ze doen dit met passie om het Reginox-verhaal aan de man te brengen en om de verschillende partijen enthousiast te maken voor het merk en onze producten.”
De voorbije jaren stemde Reginox haar Belgisch assortiment volledig af op de vraag van de Belgische klant. “Dat moet zo. Anders heeft het geen zin in België actief te zijn”, verduidelijkt Mickel Stans, accountmanager België. “Groei na groei verwezenlijken we niet door onze eigen wil door te drijven maar door te luisteren naar de noden van onze partners en daarop in te spelen. Het potentieel is er om nog verder te groeien.” Een voorbeeld van een ‘Belgisch’ product zijn de acht verschillende combipacks die Reginox aanbiedt. Deze bestaan uit een spoeltafel met en zonder afdruip met telkens één kraan, bestaande uit twee modellen. De eigen productie in Nederland garandeert steeds een voorraad van deze items. Eveneens populair in België: de Miami-reeks met bijpassende kranen in verschillende afwerkingen en zwarte spoeltafels in combinatie met zwarte kranen. Stans: “We verwachten ook veel van de nieuwkomer Phoenix met haar strakke lijnen. Deze is weldra beschikbaar.”
U kan steeds Mickel Stans, accountmanager België, contacteren via e-mail ([email protected]) of telefoon (0472 02 66 22) voor meer informatie over Reginox.