Platform over design en techniek in de keukenbranche
Traditiegetrouw hulpmiddel voor de retail
Keukengrepen zijn in alle soorten en maten te verkrijgen.

Traditiegetrouw hulpmiddel voor de retail

Nieuwe productcatalogus waar iedereen elk jaar naar uitkijkt

Eén van de bekendste boeken is weer uitgekomen. De catalogus “Thuis in iedere keuken” van Doeco. De groothandel van keukenaccessoires uit Waddinxveen kijkt altijd uit naar het moment. Inkoper en voorraadbeheerder Jurgen van den Heuvel van Doeco: “Het boek is zowel online als offline beschikbaar, maar we merken dat een gedrukt exemplaar nog altijd populair is onder de keukenretailer.”

Doeco is zo’n onderneming waar we als branche eigenlijk ontzettend trots op mogen zijn. In 1971 begonnen (dankzij Steef Doekemeijer) als kleine organisatie, en in meer dan 50 jaar uitgegroeid tot een belangrijke speler als groothandel in keukenaccessoires, waar veel retailers nog altijd graag mee samenwerken.

Het kantoor van Doeco in Waddinxveen.

Distributie met eigen transport

Wat bijzonder is aan Doeco is dat deze groothandel haar eigen transport beheert met eigen chauffeurs. Hierdoor kunnen ze flexibel handelen, als dit voor hun klant gewenst is. Eén keer per week rijden ze door heel Nederland om de bestelde producten af te leveren. Voor de volgende dag in huis verzenden ze de pakketten per bodedienst. Deze flexibiliteit zorgt dat Doeco de accessoires altijd tijdig en snel levert.

Door het groot aantal keuzes, bestellen retailers graag hun speciale ladesystemen bij Doeco.

Bijzondere eigen voorraad

Doeco heeft een grote eigen voorraad. Dit versterkt de snelheid in levering voor de klant. Doeco staat hiermee bekend in de markt. Zinnen als ‘dan moet je Doeco bellen! Als Doeco het niet heeft, dan weet ik niet of het nog te verkrijgen is’, worden regelmatig uitgesproken. Zo heeft Doeco ook voorraad van wat niet veel meer gebruikt wordt in de branche, puur om te ondersteunen op de momenten dat retailers dit nodig hebben. Waar andere locaties bepaalde attributen niet meer in huis hebben, is de kans aanwezig dat Doeco het nog in het magazijn heeft liggen. Het versterkt de meerwaarde van deze groothandel.

Samenwerkingen altijd omarmd

Het bedrijf uit Waddinxveen heeft altijd goed gekeken naar de marktontwikkelingen.
Jurgen houdt de markt als inkoper en voorraadbeheerder nauw in de gaten. “We kijken altijd naar nieuwe ontwikkelingen en samenwerkingen om in te spelen op de vragen die in de branche spelen. Eén van die ontwikkelingen is om voor klanten de dropshipment te regelen. Ze geven hun bestelling aan ons door en wij zorgen dat het pakket bij de eindklant uitkomt. Het is een internetontwikkeling die we omarmd hebben.” 

Retailers kunnen bij Doeco altijd rekenen op een grote voorraad.

Elk jaar nieuwe catalogus

Wellicht onvoorstelbaar omdat de catalogus van Doeco enorm veel pagina’s bevat, maar dit boek komt ieder jaar nieuw op de markt. Soms met prijsaanpassingen. Op de vraag of Doeco last heeft gehad van de prijsstijgingen van anderhalf jaar geleden, antwoordt Jurgen: “Een gedrukt exemplaar kan in extreme gevallen ervoor zorgen dat de prijzen op den duur niet meer kloppen. Online is dat minder het geval. Echter is het wél zo, dat we prijswijzigingen alleen doorvoeren als het onoverkomelijk is. Dan communiceren we met onze klanten dat de prijzen in het boek een verhoging hebben gekregen. Op dit soort extreme momenten zal vrijwel iedereen begrijpen dat dit er dan aan zit te komen.”

De populariteit van de catalogus wijdt Jurgen aan de wens om transparanter te werken. “Keuken­adviseurs kunnen de catalogus openen op de juiste pagina om zo met hun klanten te overleggen welke keus zij willen maken. Alles is makkelijk op te zoeken en maakt het proces in de ogen van de klant transparanter.” Het boek staat vol noviteiten met onder andere spoelbakken, (kokendwater)kranen, afvalsystemen en verlichting. “Dit jaar staan er ook designgrepen in het boek, verkrijgbaar in allerlei kleuren, en luxe inbouwelementen van het merk Vibo. Dit is een interessante toevoeging voor de keukenretail.” En wat als er iets niet in het boek staat?  “Ook dan kunnen ze bellen, want we kunnen meer leveren dan in het boek staat.” En met die zin sluit Jurgen af, met eigenlijk de grootste meerwaarde van zijn groothandel. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.