Platform over design en techniek in de keukenbranche
Visuele communicatie in de winkels is gefocust op sfeer en beleving van de klant
Ook een kind voelt zich vanzelfsprekend thuis in een droomkeuken uit het Kitchen4All-gamma.

Visuele communicatie in de winkels is gefocust op sfeer en beleving van de klant

Uiteindelijk is een betaalbare droomkeuken voor iedereen bereikbaar

Het bedrijf Kitchen4All werd in 2019 opgericht en sindsdien openden maar liefst 20 Kitchen4All winkels haar deuren. En ook aankomend jaar staan openingen van verschillende nieuwe winkels op de planning. De wens is om uiteindelijk te groeien naar 30 vestigingen, die verspreid zijn door heel Nederland. Het credo? Iedereen in Nederland kunnen voorzien van een betaalbare droomkeuken!

De open keuken die aansluit op de woonkamer.

Dit doel streven ze bij Kitchen4All niet alleen na door het openen van nieuwe winkels. Ook in de werkwijze van de succesformule staat de klant centraal. Marketing manager Meltem Caliskan vertelt: “We helpen klanten, zoals we zelf geholpen willen worden. We voorzien ze van persoonlijk en onafhankelijk advies en nemen bovendien alle tijd voor de klant.” 

Behoefte van de klant

“We vinden het belangrijk dat we de klant zo goed mogelijk kunnen voorzien in hun behoefte. Echter, we merken wel dat deze behoefte aan het veranderen is. Daarom hebben we besloten een nieuw winkelplan te ontwikkelen. Klanten willen zich voor kunnen stellen hoe die ene keuken uit de winkel er bij hen thuis uit zou zien. Dat lukt alleen wanneer je een warme en sfeervolle winkel weet te creëren.” 

Huislijke sfeer

Het creëren van die huiselijke sfeer was dan ook één van de belangrijkste speerpunten van het nieuwe winkelplan. Met de opening van een van de nieuwste winkels, Kitchen4All Utrecht, is dit nieuwe winkelplan tot uiting gekomen. “Wanneer je deze winkel binnenstapt, ervaar je direct de warme en huiselijke sfeer. Je voelt je erg welkom!”

Genoeg droomkeukens in de showroom.

Sfeermakers 

In het nieuwe winkelplan wordt veel gebruikgemaakt van ronde vormen en vriendelijke kleuren, wat voor sfeer zorgt. Zo zijn de wanden van de winkels bekleed met een lichtgrijze kleur en zie je de ronde vormen op verschillende plekken terugkomen. Er zijn bijvoorbeeld doorkijkcirkels gecreëerd, waardoor je als klant geprikkeld wordt om de gehele winkel te bekijken. Ook de visuele communicatie in de winkels is gefocust op de sfeer en beleving van de klant. 

Schermen

“In de winkels hangen twee schermen waarop we de klant op interactieve wijze kennis laten maken met Kitchen4All. Beide schermen hebben een ander doel. Waar de communicatie van het ene scherm gericht is op het informeren over onze werkwijze, is het andere juist gefocust op overtuiging door middel van opgeleverde keukens en reviews.”

Trendkeukens

Naast dat Kitchen4All een nieuw winkelplan heeft gepresenteerd, staat ook de ontwikkeling van het assortiment niet stil. De winkel biedt altijd de laatste trends en de nieuwste kleuren en materialen. Om hiervoor te kunnen zorgen worden er regelmatig keukens in de winkel vervangen voor nieuwere exemplaren. “Ieder jaar bekijken we met onze assortimentscommissie welke trends er op de markt spelen. Aan de hand daarvan bepalen we welke keukens we gaan vervangen. Daarvoor komt dan een echte trendkeuken in de plaats. Zo hebben we dit jaar voor een Koraal roze keuken en een keuken in Japandi stijl gekozen”, aldus Meltem tot slot.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.