Platform over design en techniek in de keukenbranche
Wat is het geheim van een stevige marktpositie in de keukenbranche na 10 jaar?
Oprichters Ferniand Vos en Niels Ettema van Duovorm.

Wat is het geheim van een stevige marktpositie in de keukenbranche na 10 jaar?

Na het jubileumfeest weer gestaag stap-voor-stap verder groeien

Op 17 februari hebben ze het met alle medewerkers gevierd: het 10-jarig bestaan van Duovorm. Van lasergamen in het magazijn tot een smakelijk diner én een feest met vrolijke muziek. Zoals het hoort bij een jubileum!

Keuken met klepbeslag en scharnieren.

En er is ook alle reden toe: Duovorm – onder leiding van oprichters Ferniand Vos en Niels Ettema – is in 10 jaar tijd gegroeid naar een stevige speler in de markt en zeker ook in de keukenbranche. De doelgroepbepaling is helder: van de professionele keukenbouwer die staat voor kwaliteit tot aan de huiseigenaar die zijn huis verbouwt of de klusser met een boot.  “Natuurlijk denken wij na over de vraag waar we over 10 jaar – bij ons twintigjarig bestaan – willen staan”,  zegt Ferniand. “Het antwoord is eenvoudig: we willen nóg meer niches bedienen.”

Het blijft een prachtig ondernemersverhaal. Ruim 10 jaar geleden doceerden ze techniek en houtbewerking op het VMBO. In de avonduren hielden ze zich bezig met die andere passie: de meubelmakerij. En dáár ontdekten ze een ‘gat in de markt’. Het was te vaak te moeilijk om het juiste meubelbeslag te vinden. “Bovendien was het niet altijd mogelijk om kleine aantallen te bestellen”,  zegt het tweetal. “Precies daar zagen we de kans om iets op te bouwen. Dan beginnen we zelf maar een webwinkel! En zo startten we met de online verkoop.”

Ferniand en Niels vertellen dat het in de beginperiode van Duovorm meteen goed ging. “Toch waakten we er voor om niet te snel te groeien. We deden het stap voor stap. Dus we namen ook niet al te grote risico’s. Ja, natuurlijk hadden we het plan om er een groter bedrijf van te maken maar dat kan alleen als je de processen goed kunt blijven controleren. Je moet je niet gek willen laten maken door de waan van de dag. We bleven – we zijn ook gewoon nuchtere Noorderlingen – met beide benen op de grond staan.”

“Maar natuurlijk gingen we wel door met het aanboren van steeds nieuwe productgroepen”,  vervolgt Ferniand. “Meubel-, keuken-, interieur-, deur- en tuinbeslag… we hebben het intussen allemaal in ons assortiment. In deze periode gaan we ook meer inzetten op slimme oplossingen voor kleine ruimtes. Denk maar eens aan de groei van tiny houses in Nederland, maar ook aan de mensen die hun caravan of camper gereed willen maken voor de zomer. Steeds maken we de stap om een niche in de markt te bedienen. En waar we over 10 jaar staan? Dán zijn wij nóg meer de specialist per niche. We zijn nóg meer de online speler voor iedereen die in de keuken- en meubelindustrie werkzaam is.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.