Platform over design en techniek in de keukenbranche
Zeer goed bezochte Dealershow!

Zeer goed bezochte Dealershow!

‘Altijd de focus op de ideale consumentenervaring én het bereiken van een beter milieu’

Veel positiviteit. Veel drukte. Veel noviteiten. Het zijn nog maar enkele constateringen over de traditionele Dealershow van AEG die in januari plaatsvond. Na twee jaar corona-lockdowns konden de deuren weer open. Met het thema ‘Welcome’ maakten de bezoekers kennis met innovaties op het gebied van Taste, Care en Wellbeing. Marsha Vis, verantwoordelijk voor de marketing en communicatie, is tevreden. “We hebben ons verhaal goed kunnen vertellen!”

De interface is zeer gebruikersvriendelijk.

“Onze focus is gericht op design in combinatie met duurzame oplossingen, die bijdragen aan een betere consumentenervaring én een beter milieu. Zo konden we de bezoekers vertellen over onze productie en de ontwerpprocessen in de duurzame fabrieken én dat apparatuur is ingericht op een structureel lager energieverbruik. Ook het hergebruik van recyclebare materialen is dan vanzelfsprekend een thema dat wij bespreken.”

Marsha: “Nieuwe innovaties vinden we terug in praktisch alle productcategorieën. Zo is het aanbod kookplaten met geïntegreerde afzuiging uitgebreid. Veel ovens hebben een nieuwe interface en het populaire ‘Mattblack design’ zien we terug in het ovenaanbod voor de vervangingsmarkt. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het nog bredere gamma aan afzuigkappen én de nieuwe koel-vriescombinaties. De nieuwe range zet voedsel en de planeet op nummer 1. Tevens blijft het doel om voedselverspilling in de keuken met 20% terug te brengen.”

Volop drukte bij de Dealershow van AEG in Alphen aan den Rijn.

Volgens Marsha is het van belang om het de consument makkelijk te maken tijdens het kookproces. “In navolging op de ovens met shuttle­knopbediening zijn ook de 8-serie ovens met TFT-touchscreen voorzien van de EXCite+ gebruikersinterface. Binnen het kleurendisplay kan moeiteloos genavigeerd worden tussen de verschillende menu’s. Temperatuur en tijd kunnen worden aangepast dankzij het touchscreen met swipe mogelijkheid en de belangrijkste informatie
wordt gemarkeerd.”

Over gemak gesproken: in slechts één swipe of click is een oven van AEG ook eenvoudig op afstand te gebruiken. “Waar ik zelf enthousiast over ben, is de My AEG Kitchen App, die je gepersonaliseerde hulp biedt bij het koken. Het bereiden van een gezonde maaltijd is nooit meer een ingewikkelde uitdaging. Superhandig voor gezinnen met kinderen, waar de drukte van de dag overheerst maar waar ‘gezond eten’ nog wel eens het ondergeschoven kindje is.”

Het was tijdens de Dealershow niet alleen kijken. Het was ook een kwestie van proeven tijdens de kookdemonstraties!

Marsha legt uit dat ook veel is gesproken over de AEG-fabriek in het Italiaanse Cerreto. “Daar is in oktober de gaskraan dichtgedraaid”,  zegt ze. “Er wordt enkel nog geproduceerd met duurzame hernieuwbare energie. Voor ons geldt immers ook ‘Practice What You Preach’. Want, als wij de consument willen overtuigen om duurzamer te worden, dan moeten we zelf het goede voorbeeld geven.”

Trends

Dat zwart de trend is in de keukenwereld, zal bekend zijn bij de vakprofessional. “Dat wil echter niet zeggen dat we andere kleuren vergeten. Zo spelen we goed in op de vraag naar anderskleurige afzuigkappen. Aangezien plafonds meestal wit zijn, konden de nieuwe plafondafzuigkappen in RAL 9003 daarom niet ontbreken. Ook als de wens bestaat om de afzuigkap elegant te laten wegvallen in een laag keukenkastje, dan is er nu één met een plafondkap met slechts 21 cm inbouwhoogte.”

Tevredenheid overheerst bij Marsha en haar collega’s. “Het was een prima start van 2023. Onze collega’s zijn intussen volop on-the-road om de gesprekken voort te zetten en te bespreken hoe we de keukenspeciaalzaken kunnen ondersteunen in hun verkoop naar de consumenten toe.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.