Feestelijke opening in Veenendaal
Hoewel Het Inspiratiehuis van Werkbladen Groothandel in Veenendaal al enige tijd volop in bedrijf is én veel consumenten – op aanraden van de keukenspeciaalzaken van Nederland – al hun weg weten te vinden naar de prachtige showroom, moest er natuurlijk nog wel een feestje worden gevierd. We hebben het over de officiële opening van de vestiging in Veenendaal. En, die vond plaats begin september. Buiten was het bloedheet en nog volop zomer, binnen was het gelukkig iets koeler en de sfeer was geweldig. Eigenaar Rob van den Brink kan tevreden zijn, want de opkomst was groot!
Salesmanager Jelle Janssen had voor het event een andere rol aangenomen, namelijk die van spreekstalmeester of presentator. En dat ging hem goed af. “Wij zijn het slimme verlengstuk van jullie bedrijf”, zo trapte hij af, sprekend richting de vertegenwoordigers van de keukenspeciaalzaken van Nederland én de interieurbouwers met wie ook wordt samengewerkt en die óók naar Veenendaal waren afgereisd. “Wij snappen heel goed dat jullie in jullie eigen showrooms gewoon niet alles kunnen laten zien terwijl er tegelijkertijd de wens is om de consument toch juist zo veel mogelijk te inspireren. Het is de basis van ons bestaan: wij hebben hier de ruimte en de vierkante meters om de consument een realistisch beeld te geven van wat er mogelijk is in de keuken met betrekking tot de werkbladen. We leveren werkbladen op maat voor de maatwerkkeukens. Bovendien hebben we echt alle kleuren en dessins: er is een brede diversiteit aan merken, in grote formaten. Een consument voelt er dus écht wat bij. Die hoeft niet meer op basis van een kleine sample z’n keuze te maken.”
Natuurlijk hoopt Werkbladen Groothandel dat de consument na het bezoek dusdanig is geïnspireerd én enthousiast is gemaakt, dat de bestelling dan wordt geplaatst bij de keukenspeciaalzaak waarvan hij de doorverwijzing ontving. “Wij kunnen in ieder geval – als de consument hier binnen is – veel vragen beantwoorden. En, we geven de consument een kaart mee waarop staat vermeld wat hij heeft gezien bij ons in het Inspiratiehuis. Dat maakt het vervolggesprek voor hem bij zijn dealer ook weer eenvoudiger.” Jelle legt uit dat in de komende maanden de exposure van het Inspiratiehuis verder zal worden vergroot. “We groeien gestaag, ook investeren we meer in marketing en communicatie. En in onze logistiek. Ons team is ook groter geworden: we zijn best wel een divers gezelschap geworden!”
Over de opkomst had het team van Werkbladen Groothandel dus in ieder geval niets te klagen. “Ik schat dat er ongeveer 150 bezoekers zijn geweest”, zegt Jelle. “Sommige van de gasten waren hier nog nooit eerder geweest en tja… dan is het natuurlijk superleuk om al die complimenten te ontvangen over hoe we het hier hebben ingericht en over hoe we ons plekje in de keten hebben veroverd.”
Voormalig profvoetballer en Tv-analist Wim Kieft gaf overigens ook acte de présence. Met een aantal luchtige anekdotes over het EK voetbal van 1988 én over zijn voetbalavonturen in Italië (en de keuken aldaar!), zorgde hij op het podium voor de ontspannen knipoog. Maar ontspannen was de bijeenkomst sowieso: ook voor de inwendige mens werd goed gezorgd én alle bezoekers ontvingen bij vertrek ook nog eens een goed gevulde GoodieBag met wat lekkernijen én met nóg meer inspiratie…