Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
Opening Experience Center in Eindhoven
Het Experience Center is een belangrijk element binnen de ‘Great Stage’-campagne van Franke Home Solutions.

Opening Experience Center in Eindhoven

Alle producten zichtbaar voor beste keus

Franke onthulde onlangs zijn gloednieuwe Experience Center in Eindhoven. Gelegen in het hart van de stad, onder de rook van het stadion van PSV én het centraal station, vormt dit onderkomen niet alleen het nieuwe sales- en marketingkantoor, maar ook een representatieve ruimte waar klanten het uitgebreide productportfolio van Franke Nederland kunnen ervaren.

Deze stap is onderdeel van een groter transformatieproces bij Franke, waarin onder andere ook de recente overname van de Zwitserse WESCO Group een rol speelt. Hiermee versterkt Franke zijn positie op het gebied van luchtkwaliteitstechnologie en bouwt het verder aan zijn kerncompetenties in zowel de Zwitserse als Duitse markt.

Ook de uitgebreide kranendivisie is te zien in de showroom

Vernieuwde merkidentiteit

De showroom is een tastbare uiting van Franke’s vernieuwde merkidentiteit en visie. Maik Janssen, salesmanager Home Solutions Franke, benadrukt: “Ongeveer 90 à 95 procent van ons assortiment is hier zichtbaar. De showroom is bedoeld voor consumenten die door onze retailpartners worden doorverwezen, maar we zullen ook trainingen aanbieden. Zo kunnen we ons verhaal en onze specialismen nóg beter overbrengen.” Maik spreekt zijn tevredenheid uit over de grote opkomst bij de opening, die bestond uit media, retailers, vakgenoten en architecten. Franke ziet deze nieuwe fase als een kans om zich meer uit te spreken over de kwaliteiten die het merk in huis heeft.

Een showroom vol inspiratie

Bezoekers worden in de showroom ondergedompeld in de wereld van Franke’s keukentechnologie. Ze ontdekken er productfamilies, materialen en unieke combinaties die een keuken compleet kunnen maken. Van spoelbakken, kranen en afzuigkappen tot ovens, kookplaten en accessoires – Franke biedt complete woonkeukenoplossingen die voldoen aan de evoluerende wensen
van moderne huishoudens.

Klanten kunnen inspiratie op doen en zich op de juiste manier laten informeren.

Kleuren en combinaties

De showroom presenteert daarnaast een palet aan nieuwe kleuren kranen en spoelbakken, variërend van primaire tinten tot eigentijdse secundaire kleuren, die perfect aansluiten bij de vernieuwde uitstraling van het merk. Deze kleuren zijn zorgvuldig geselecteerd om een frisse, moderne ambiance te creëren die naadloos aansluit op Franke’s merkimago. Bovendien is het mogelijk om in de showroom designs en materialen te combineren, wat enorm visueel aan kan spreken.

Toekomstgerichte merkstrategie

De showroom, een belangrijk element binnen de ‘Great Stage’-campagne van Franke Home Solutions, is opgezet om op een visueel impactvolle manier te laten zien hoe de innovatieve producten en systemen van Franke het hart van het huis kunnen transformeren. Franke Home Solutions biedt slimme keukensystemen en geïntegreerde oplossingen in exclusief design en met Zwitserse kwaliteit. De showroom geeft bezoekers een ervaring waarin zij kunnen ontdekken hoe deze oplossingen bijdragen aan een slimme en duurzame leefomgeving.

Zichtbaar adviseren

Maik concludeert: “Franke wil zich de komende tijd nog sterker profileren en uitspreken over waar we goed in zijn. De showroom en onze recentelijk uitgebreide capaciteiten, zoals de Mythos-kranen, onderstrepen dat wij klaar zijn voor de toekomst en onze klanten nog beter kunnen bedienen. De hedendaagse consument heeft de behoefte om zelf keuzes te maken. Echter lukt het de retail niet altijd om dit ook bij hen in de showroom goed te laten zien. Dan is deze showroom een uitkomst. De bezoekers krijgen op al hun vragen antwoord en we kunnen met hen de specifieke wensen bespreken en daarin het beste advies geven. De producten kunnen dan vervolgens besteld worden door de retailer. Zo creëren we het beste advies voor uiteindelijk een tevreden klant.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten