Begin juni was het in Kasteel de Haar, bij Utrecht, een waar La Dolce Vita. Iedere bezoeker kon tijdens het geweldige driedaagse evenement Italië proeven, ontdekken en beleven. Natuurlijk was het een mooie opmaat naar de zomervakanties maar het was vanzelfsprekend ook een mooie gelegenheid voor het bedrijfsleven om de eigen Italiaanse producten te promoten. Logisch dat SMEG erbij was. “Het was fantastisch om de consumenten te enthousiasmeren voor… La Dolce Vita”, zegt Anna-Lena Schotzki, Brand and Trade Marketing Specialist bij SMEG Nederland.
Anna-Lena vertelt dat SMEG goed had uitgepakt. “Kijk, als je aan Italië denkt, dan denk je vanzelfsprekend aan wijn. Daarom hebben we onze wijnklimaatkasten goed onder de aandacht gebracht. Zo hadden we een onderbouwmodel op de stand staan maar ook een 45 cm inbouw model met daaronder een sommelierlade. Ook het 60 cm model werd getoond. We hadden deze in de nieuwe kleur Linea Neptune Grey tentoongesteld.”
Maar natuurlijk bestaat La Dolce Vita niet alleen uit wijn én de daarbij behorende wijnklimaatkasten, die in de afgelopen jaren in Nederland aan een enorme opmars in de keuken bezig zijn. Bij ‘het heerlijke leven’ gaat het immers ook om lekker eten. “Daarom hebben we de vorig jaar gelanceerde
Galileo-ovens goed uitgelicht. Wat we merkten in de reacties van de consumenten, die onze stand bezochten? Wel, er was enthousiasme voor de vele combinatiemogelijkheden. En, iedereen concludeerde daarnaast dat de SMEG-ovens gewoon pareltjes voor de keuken zijn. Logisch: het oog wil immers ook wat!”
De aanwezige ovens waren onder andere de Omnichef, ovens waarin de stoom-, magnetron- en traditionele ovenfuncties in één apparaat samenkomen. “Ook besteedden we aandacht aan de multitech functie, waarin alle drie de ovenfuncties tegelijkertijd worden gebruikt. Oftewel: alles-in-één voor een subliem eindresultaat én heel veel tijdwinst bij het bereiden van de maaltijden. De verschillende combinaties van de drie ovenfuncties maakt de Omnichef eigenlijk tot een 7-in-1 oven. De technologie staat verder voor niets want vanzelfsprekend zijn professionele algoritmes ingebed om het de gebruiker zo makkelijk mogelijk te maken.”
Anna-Lena stipt verder de Steam 100 pro aan (stoom en traditionele ovenfuncties, tot 100% stoom, natuurlijk ook hier professionele algoritmes, het Fill & Hide automatisch watervulsysteem en een waterreservoir van 2 liter) en de Speedwave XL (magnetron en traditionele ovenfuncties, stirrer technologie, inverter technologie, een netto inhoud van 68 liter en tot 40% tijdbesparend).
Een keuken is vanzelfsprekend niet compleet zonder een prachtige SMEG koelkast. “Zo hadden we de nieuwe FAB retro-koelkasten tentoongesteld uit de matte colour collection”, zegt Anna-Lena. “Deze is in ons gamma opgenomen in de kleuren Perfectly Pale, Rust, Light Blue en Matte Black.”
Voor Anna-Lena en haar collega’s was het inspirerend om met de consumenten van gedachten te wisselen. “In ons dagelijks werk hebben we altijd contact met de keukenspeciaalzaken van Nederland. Wij horen regelmatig van hen wat de consument beweegt en wat de behoeften zijn. Maar als de kans er is – voor onszelf – om ook met de eindgebruikers van gedachten te wisselen, dan doen we dat. Daar was dit evenement ideaal voor. De mooie bijvangst? We hebben het merk SMEG verder op de kaart gezet. Ongetwijfeld zijn er consumenten die de eerstvolgende keer, als ze binnenstappen bij een keukenspeciaalzaak, zullen vragen naar… SMEG. Wel, beter kunnen we ons niet wensen!”