Platform over design en techniek in de keuken-, woon-, en badkamerbranche
“We zetten in op producten, service én emotie”
Op weg naar een duurzame keuken met Matera, het 100% recyclebare frontmateriaal.

“We zetten in op producten, service én emotie”

Nieuwe tijden vragen om de juiste antwoorden

De Küchenmeile staat weer voor de deur en dat betekent… veel nieuwe producten in een groeiend, rijk assortiment. Schüller en next125 gaan een stapje verder en zullen, naast deze noviteiten, ook een duidelijk overzicht geven van alle competenties die ze aanbieden om de prestatiekracht van hun handelspartners te vergroten.

Schüller Möbelwerk KG, dat zijn twee gekende keukenmerken onder één dak. Met het kwaliteitsmerk Schüller richt het bedrijf zich op het brede middensegment terwijl het premiummerk next125 naar het topsegment kijkt. De thuisbasis is het Zuid-Duitse Herrieden, een flinke 500 kilometer verwijderd van de Küchenmeile. De oplossing van Schüller om er tijdens de Küchenmeile toch bij te zijn? House4Kitchen, een door Schüller gebouwde exposantenhub én een extra trekpleister voor de keukenprofessionals die de Küchenmeile bezoeken.

De bijkeuken evolueert naar een bijna onmisbare polyvalente ruimte.

Consistentie en perfectie

Markus Schüller, directeur van Schüller Möbelwerk KG: “Consistentie is voor ons een belangrijke kwaliteit. We willen het de planner zo eenvoudig mogelijk maken met toch een uitgebreid aanbod. Tegelijkertijd moet onze catalogus overzichtelijk zijn en blijven. De toppers van vandaag blijven natuurlijk in the picture. Denk daarbij aan de rastermaat van 13 centimeter en de doorlopende frontpanelen in de drie standaard korpushoogten 71,5, 78 en 84,5 centimeter. Maar ook de mogelijkheid om in te plannen met alle hoogtes en dieptes van 35, 46, 56 en 66 centimeter en het Vario-systeem dat een individuele binnenindeling van kasten mogelijk maakt. Daarnaast zorgt ons divers aanbod aan accessoires die direct in de planningssoftware voor elke specifieke kast worden voorgesteld, voor betrouwbaarheid en individuele plannings­diversiteit. Het populaire lade- en korfsysteem Optimus krijgt er dit jaar de frameopbouw voor korven op het tweede niveau bij. Ook met onze lakken scoren we hoog. We presenteren maar liefst 28 op elkaar afgestemde kleuren voor elk van de 14 mogelijke fronten in een samenhangend kleurenwiel dat we aanvullen met nieuwe kleuren voor de collectie 2025. En wat te denken van het gloednieuwe SingleX, de praktische combinatie van ergonomisch openen van de onderste korven met Tip-On en het middelste gedeelte met greeplijst. Met greep, zonder greep, Tip-On of SingleX, keukenplanners kunnen met Schüller een eigen invulling geven aan de trend van greeploze keukens.”

Het kleurenwiel van Schüller, aangevuld met nieuwe kleuren voor 2025.

Meer dan keukens

Open leefruimtes zijn tegenwoordig heel populair en dat is ook Schüller niet ontgaan. Sterker nog, Schüller gelooft heel hard in een holistisch productaanbod en bouwt dit ook volop uit. “We geven zo onze handelspartners extra verkoopmogelijkheden en dus de kans extra omzet te genereren”, klinkt het bij Schüller.

“Vooral de bijkeuken biedt mooie mogelijkheden om meerwaarde te creëren. We voegen dan ook dit jaar tijdens de Küchenmeile praktische nieuwe artikelen toe aan ons assortiment. Maar met onze slogan ‘meer dan keukens’ onderstrepen we ook onze competentie wat betreft emoties en beleving. Een bezoek aan Schüller op de beurs is altijd een heel bijzondere en inspirerende gebeurtenis, net als bijvoorbeeld een voorpresentatie van nieuwe producten. Het is daarbovenop ook geen geheim dat zowel Schüller als next125 voorop lopen als het gaat om visuele presentatie. We ontwikkelden marketingmaterialen die uitermate geschikt zijn voor online én offline media zodat onze handelspartners hun particuliere klanten perfect door het klantentraject kunnen begeleiden.”

Het kleurenwiel van Schüller, aangevuld met nieuwe kleuren voor 2025.

Ondersteunende tools

“We ontwikkelden (en blijven dat ook doen) een hele reeks slimme, moderne tools die de dagelijkse bedrijfsvoering van onze handelspartners vergemakkelijken en de verkoopprestaties versterken”, aldus Markus. “Naast de marketingmaterialen voor het klantentraject met particuliere klanten staan er ook tools ter beschikking voor de planning van de keuken zelf. Zo is er de  Schüller-planningscontrole (TAK) die direct aangeeft of een elektrisch apparaat compatibel is met de geplande kast én helpt met zoeken naar een geschikte ombouwkast. Het Extranet krijgt extra functies, de mediaconfigurator op het Extranet is zo gebruiksvriendelijk dat echt iedereen advertenties voor digitale en gedrukte media kan maken en ook het cursusaanbod, zowel klassikaal als online, blijft groeien.”

Een perfecte organisatie, ook in de keukenlades.

Rekening houden met duurzaamheid

Markus: “Bij alles wat we doen, houden we rekening met duurzaamheid. Het feit dat op het dak van onze productiehallen de grootste zonnepaneleninstallatie van Beieren ligt, de nieuwe, extra lange vrachtwagen die we in juni 2024 hebben toegevoegd aan ons wagenpark maar ook de boomplantactie in Spessart zijn voorbeelden van onze betrokkenheid. Het eerste, vrijwillige duurzaamheidsverslag verschijnt nog in 2024 – zelfs voordat we ertoe verplicht zijn. Hiermee laten we duidelijk zien dat ‘Kitchens Made in Germany’ ook voor nieuwe waarden staat.”

De zogenaamde ‘ontbijtkast’ zorgt voor een georganiseerde start van de dag.

Heeft u vragen over artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met Schüller Möbelwerk.

Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Adres Rother Straße 1
91567 Herrieden
Duitsland
Telefoonnummer +49 (0) 98 25 83-0 E-mailadres [email protected] Website schueller.de

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?