Eerst het keukenkastje, daarna kiezen we het werkblad. Een doorn in het oog voor DSE Natuursteen-managing director Dayyaan Hasnain. Hij nam het roer over van zijn vader in 2021 met maar één doel. De prachtige natuurstenen werkbladen als hoofdmoot in de keuken neerzetten in plaats van als bijproduct aangepast aan het keukenmeubel. Met de komst van zijn inspiratiecentrum in Leerdam zet Hasnain de eerste stap naar dat doel.
Hij zit vol passie en de ondernemersgeest spat ervan af. Dit is vanaf de eerste seconde, als wij de ondernemer spreken, goed te merken. De liefde voor natuursteen is nog groter dan de passie voor het ondernemerschap. Met een bijzondere marktgedachte legt hij ons uit wat DSE Natuursteen precies voor de keukenbranche kan betekenen. “We doen een aantal dingen anders dan de branche gewend is. Om te beginnen is een flink deel van ons assortiment exclusief verkrijgbaar. Daarnaast verdient natuursteen meer aandacht en een andere positie tijdens het koopproces. Toen ik het bedrijf van mijn vader in 2021 overnam, wist ik dat het bedrijf een transformatie nodig had. Dit is bijvoorbeeld de reden van het starten met het inspiratiecentrum in Leerdam. Voorheen werkten we met ‘samples’, maar die zeggen vaak niet genoeg over de schoonheid van het hele natuurstenen werkblad”
In Leerdam bezoeken retailers en klanten van retailers DSE Natuursteen op afspraak voor een rondleiding langs de producten. Hasnain: “Onze presentatie is anders dan de branche gewend is. Het is een ruim opgezette presentatie van premium natuurstenen producten in een ruimte van liefst 1100 vierkante meter. Het is allemaal overzichtelijker dan de meeste andere presentaties. De eerder genoemde prominente positie proberen we in het inspiratiecentrum naar voren te halen. Natuursteen is waanzinnig mooi, een natuurlijk product van meer dan miljoenen jaren oud. Het zijn schilderijen op zich!”
De bezoekers die sinds afgelopen april het inspiratiecentrum bezoeken, zien meteen wat Hasnain bedoelt. Er wordt dan ook waanzinnig goed gereageerd op de showopstellingen. Hasnain: “Mensen reageren ontzettend positief. Er zijn zelfs collega’s die te horen krijgen, dat ze blij mogen zijn dat ze voor zo’n mooi bedrijf mogen werken.”
Wie door het inspiratiecentrum loopt, kan zijn of haar ogen de kost geven en écht kennismaken met wat natuursteen te bieden heeft. Alles wat er staat, toont het specialisme van DSE Natuursteen. Hasnain merkt dat het keukenwerkblad meteen een andere waarde en lading krijgt voor de bezoekers. “Een man kwam op bezoek om een werkblad te kiezen bij de kastjes die hij had uitgekozen. Uiteindelijk besloot hij zijn huidige keukenplan te verscheuren en opnieuw te beginnen, maar dan met het werkblad als startpunt.”
De branche heeft ambassadeurs nodig om sommige producten een ander imago te bieden. Dayyaan Hasnain is een waardige influencer als het gaat over natuurstenen werkbladen. “Toen ik besloot in het familiebedrijf te stappen, ben ik enorm verliefd geworden op natuursteen. Deze producten verdienen het niet om in een stoffige hoek weggestopt te worden.” Dat de komst van het inspiratiecentrum zoveel gedaan heeft voor de onderneming, geeft aan welke potentie natuursteen heeft, wanneer het de juiste aandacht krijgt. De verfrissende zienswijze van DSE Natuursteen zal hier zeker zijn bijdrage aan leveren.
Neem dan rechtstreeks contact op met DSE Natuursteen.
Contact opnemen