Ná de zomervakantie zal de officiële ingebruikname absoluut met een Huisshow gevierd worden, maar… nú zijn de gerestylede Inspiratiehuizen van Werkbladengroothandel Nederland al volop in gebruik. Elout Koning en Rob van den Brink kunnen tevreden zijn. Het bedrijf bestaat intussen bijna vijf jaar, wordt steeds bekender in de markt, de groei zit er goed in en tja… daar hoort dan ook een nieuwe look and feel bij. “Het is nu nog leuker geworden om onze relaties, onze klanten én hún klanten te mogen ontvangen en hen te inspireren!” zegt het tweetal.
De redactie van uw vakblad Keukenbouw kreeg in ieder geval al een sneak preview van The Next Step die Werkbladengroothandel heeft gezet. Elout vertelt: “Toen we een aantal jaren geleden startten, openden we meteen onze showrooms in Tiel en Veenendaal. Eigenlijk waren dat niet veel meer dan twee grote ruimtes die wij prachtig konden benutten voor het tentoonstellen van ons uitgebreide gamma aan werkbladen. Ik denk ook dat we twee prima representatieve showrooms hadden. Maar we waren er op een gegeven moment wel van overtuigd geraakt dat we méér én beter konden met deze ruimtes. En dus zijn we aan de slag gegaan met een restyling.”
Rob vervolgt: “Natuurlijk willen we voor onze binnendienst medewerkers, die de showrooms bemannen, goede werkplekken. Die hebben we nu meer bij elkaar geclusterd. Ook hebben we de ontvangst verbeterd. In beide showrooms hebben we mooie balies geplaatst. Dus, de gasten die het Inspiratiehuis betreden, ontmoeten veel sneller een aanspreekpunt om de eerste vragen te stellen. En niet onbelangrijk: door een betere routing, is er ruimte ontstaan om qua aantallen meer werkbladen te laten zien. Ook tonen we aanverwante accessoires. Tevens kunnen we nu veel meer kleur presenteren, bijvoorbeeld die van de Marazzi werkbladen, waar de complete Onice-serie beter tot z’n recht komt.”
“Natuurlijk snappen wij dat een keukenspeciaalzaak niet elke maand z’n showroomkeuken kan ombouwen van werkblad naar werkblad”, vertelt Elout. “Precies op dat punt zit ons bestaansrecht. Want, tegelijkertijd zoekt men vanuit die keukenspeciaalzaken wel naar mogelijkheden om de bezoekende consumenten te inspireren met méér dan in de eigen showroom kan worden getoond. Op dat moment komen wij dus in beeld met onze Inspiratiehuizen: de zichtbare collectie is groter geworden.”
Elout en Rob vertellen dat de twee vestigingen in Tiel en Veenendaal de hele week door consumenten uit het hele land worden bezocht, die zijn doorverwezen door hun keukenspeciaalzaken. “Zelfs uit België verwelkomen we gasten.”
Op de vraag of er al plannen zijn om een derde Inspiratiehuis in Nederland – of wellicht in België – te openen, zijn Elout en Rob helder. “We hebben absoluut stevige groeiambities maar je kunt niet alles tegelijk. Nee dus, er zijn nog geen concrete plannen maar we sluiten niets uit. Echter, het is nu onze eerste uitdaging om vooral de groei te genereren vanuit Tiel en Veenendaal.”
De beide inspiratiehuizen beschikken over meer dan 45 ruime opstellingen van keukenwerkbladen en daarnaast nog meer dan 125 kleuren op grote kleurstalen van ieder ruim één vierkante meter groot.