Platform over design en techniek in de keukenbranche
Goed bezochte huisshow laat bezoekers de Italiaanse passie proeven én zien!
Het was goed toeven tijdens de huisshow in Amsterdam.

Goed bezochte huisshow laat bezoekers de Italiaanse passie proeven én zien!

Smaakvol en vertrouwd. Elk moment.

Als Nick Immig – productmanager bij Boretti – wordt gevraagd of hij een tevreden man is na afloop van de Boretti huisshow die eind april in Amsterdam werd georganiseerd, dan knikt hij bevestigend. “Zeker! Ik heb niet geteld maar ik denk dat er gedurende de twee dagen ongeveer 150 relaties in onze showroom waren. We hebben het behoorlijk druk gehad! We hebben vele gesprekken gevoerd. Het mooie was bovendien dat niet alleen de eigenaren of ondernemers van de keukenspeciaalzaken ons bezochten: vaak kwamen ook de medewerkers of verkopers mee. Waar de meeste belangstelling naar uit ging? Wel, dat was Collezione Milano, de geheel op elkaar afgestemde collectie keukenapparaten. Logisch ook: tijdens de huisshow hadden we namelijk hier de grootste focus op.”

Collezione Milano – de verschillende apparaten maken de keuken tot één geheel.

‘Smaakvol en vertrouwd. Elk moment.’

Het is de kernboodschap van de introductie van een reeks van 40 producten in de kleuren zwart en mat antraciet uit deze Collezione Milano. Van fornuizen en inbouwovens tot aan inductiekookplaten, afzuigkappen en wijnklimaatkasten die de consument helpen om extra speciale momenten te creëren in het hart van de woning: de keuken. Uiteraard op elk ogenblik van de dag. Van aperitivo tot ontbijt, lunch en diner. Meer dan ooit is in de loop der jaren de keuken onderdeel van het geheel van de woning geworden en dát betekent dus ook dat de look and feel daarop moet aansluiten.

Natuurlijk ook inductiekoken.

Elegant design

Nick: “Tijdens de huisshow kregen we van de bezoekers veel complimenten over het elegante design van de nieuwe collectie. Maar daarnaast gaat het vanzelfsprekend om gebruiksgemak, zodat de thuiskok alle aandacht bij zijn gezelschap kan houden. Het gemak dient immers de mens: over het bereiden van maaltijden hoeft hij bijna niet meer na te denken. En dat geldt ook voor het schoonmaken achteraf. Zo assisteert de keuken­apparatuur de gebruiker in de keuken met onder andere ingestelde recepten, automatische naloopstanden, een zeer eenvoudige bediening en zelfreinigende ovenwanden.”

Milaan

De naam van de collectie (‘Milano’) is niet voor niets gekozen. Nick: “Milaan is dé Italiaanse modestad, die bekend staat om haar moderne design en verticale lijnen. Al deze kenmerken zijn terug te zien in de smaakvolle en strakke vormgeving. De keuken krijgt daardoor een chique uitstraling.”

De wijn-/klimaatkast.

Italiaans design 

De lijn past goed als vervolg op de eerdere collecties. De Boretti-look wordt steeds bekender. Immers, het Nederlandse bedrijf dat overduidelijk een keuze heeft gemaakt voor het ontwerp en de verkoop van Italiaans design, staat al sinds jaar en dag bekend om de populaire (gas)fornuizen in die stijl. Sinds enige tijd zijn ook de barbecues zeer in trek. “Hoewel we ons assortiment al flink hadden uitgebreid naar verschillende inbouwapparatuur, zo bestond er nog geen collectie die zo compleet was als deze Collezione Milano”, zegt Nick. “Het hoofddoel van deze reeks is dan ook dat alle zichtbare inbouw­apparaten, van fornuis tot wijnklimaatkast perfect met elkaar matchen voor eenheid in de keuken. De verschillende apparaten hebben dezelfde kleuren, dezelfde soorten knoppen, grepen én belijning. Het is nu écht één geheel geworden.”

Consumenten kunnen de collectie binnenkort aanschaffen via alle Boretti kitchen retail kanalen in Nederland. De verkooppunten zijn te vinden via www.boretti.com/nl/verkooppunt.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.