Platform over design en techniek in de keukenbranche
Vier duidelijke perspectieven waarom een consument altijd zal slagen

Vier duidelijke perspectieven waarom een consument altijd zal slagen

Als je Jeffrey Nicolai, salesmanager bij Buram Electro (Liebherr), vraagt wat de belangrijkste boodschap is voor het hoge segment keukenspeciaalzaken van Nederland, dan is hij helder. “Ik hoop dat men de consument in de showroom elke keer weer opnieuw vertelt dat deze altijd zal slagen als men zich oriënteert op een (inbouw)koelkast of -vriezer van Liebherr.” Dan moet hij lachen. “Nee, dit is geen snel verkooppraatje. Ik kan dat ‘snel slagen’ namelijk heel goed onderbouwen.”

De AutoDoor: het gemak dient de mens. En, er gaat geen onnodige energie verloren.

Jeffrey beredeneert daarbij vanuit vier perspectieven, die -volgens hem- bewijzen dat er genoeg argumenten zijn voor de consument om ook daadwerkelijk thuis in de keuken Liebherr op te nemen. En dat er voor ‘ieder wat wils’ is.

Energiezuinig

“Met de huidige energietarieven, is het voor iedereen interessant om de oude koelkast eerder te vervangen. Immers, de technologische ontwikkelingen hebben niet stil gestaan. Die gaan sneller dan ooit. Als je een 178 cm koel/vriescombinatie van 10 jaar oud vervangt door een
Liebherr met energielabel B, dan scheelt je dat ruim 100 euro per jaar aan elektriciteitskosten. Bij een 178 cm vrieskast van 20 jaar oud, loopt dit bedrag op naar ruim 200 euro per jaar aan besparingen op de elektriciteitsrekening. Het loont zich dus om het bewustzijn bij de consument te laten groeien dat het goed is te beredeneren vanuit dit financiële perspectief: het omlaag krijgen van je energierekening!”

Biofresh   

“Liebherr heeft altijd voorop gelopen in ontwikkelingen rondom het vers willen houden van etenswaren. Men is van origine een technische familie. In 1996 introduceerde het moederbedrijf al BioFresh. Dus, producten langer vers houden. Tot zeker wel drie keer langer dan in ‘gewone’ koelkasten. Je kunt hier overigens ook een berekening op loslaten, want als je minder snel je etenswaren hoeft weg te gooien omdat het minder snel bederft, dan scheelt dit een huishouden op jaarbasis al 130 euro. Daarnaast zien we bij veel collega-merken dat er vaak maar één BioFresh-lade is. Liebherr-koelkasten hebben er drie.”

AutoDoor 

“Het gemak dient de mens”,  zegt Jeffrey. “De koelkast- of vriezerdeur opent door twee keer te kloppen waarbij de gevoeligheid voor het kloppen kan worden ingesteld. De deuren openen zich dan tot een reikwijdte van maximaal 115 graden. Deze is overigens van te voren in te stellen. Het mooie is: het openen én sluiten kan ook via Alexa of Google Home. En, na 20 seconden sluit de deur automatisch. Er gaat dus geen onnodige energie verloren. Deze AutoDoor is wat mij betreft een fenomenaal paradepaardje want het leven wordt makkelijker in de keuken. En, niet onbelangrijk: het is ook gewoon superfancy om deze AutoDoor functionaliteit te hebben!”

Specialisme

“Al vanaf dag één van het bestaan van het merk Liebherr, was de focus altijd op koel- en vrieskasten (én wijnkasten). Ze weten dus waar ze het over hebben. Liebherr bezit daarom veel expertise over deze apparatuur, ze kennen de markt, ze weten wat consumenten willen en denken,
én weten wat mogelijk is. Precies daarin zit het onderscheid waar de keukenspeciaalzaak gebruik van kan maken. Je kunt immers een goed onderbouwd verhaal vertellen in de showroom, dat is gestoeld op bewezen degelijkheid. Bovendien zijn de Liebherr-consumenten merken­trouw; 95% doet een her-aankoop. De waardering is groot. Ik denk dat er weinig andere merken zijn die zo’n hoog percentage scoren.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.