Platform over design en techniek in de keukenbranche
Snel maximaal bereik in uw marktgebied
Een handig overzicht van alle marketingactiviteiten die MHK Nederland aanbiedt.

Snel maximaal bereik in uw marktgebied

MHK verzorgt al enkele jaren, exclusief voor haar leden, complete lokale marketingcampagnes. Nu de marktom­standig­heden snel veranderen, blijkt dit een zeer gewenste dienstverlening. De opties staan verzameld in een handig marketingmenu. “Een uitgekiend aanbod van slimme marketingmiddelen die de leden kunnen inzetten”, klinkt het bij MHK.

Een droomkeuken ontwerpen voor en verkopen aan een consument, daar heeft de keukenondernemer van vandaag zeker kaas van gegeten. Maar daar houdt het (jammer genoeg misschien) voor hen niet op. Hoe krijg je meer mensen naar de showroom? Hoe zorg je er voor dat je top of mind bent en blijft bij mensen die een nieuwe keuken wensen te plaatsen? Ivo Metz van MHK: “We merken dat veel ondernemers nog onder eigen identiteit draaien en toch wel een beetje worstelen met hun marketingactiviteiten. Welke middelen moet ik inzetten? Hoe creëer ik een online strategie? MHK heeft een sterk portfolio marketingactiviteiten waarmee we dit kunnen oplossen. De ondernemer kan eigenlijk met een gerust hart zijn complete marketing bij MHK onderbrengen.”

MHK neemt alle praktische regelingen op zich om de gekende grote driehoeksborden langs de kant van de weg te plannen en te plaatsen.

Een brede waaier

Ondernemers die geen of weinig kaas hebben gegeten van marketing, krijgen met het MHK Marketingmenu een handig overzicht van activiteiten en diensten die door MHK worden aangeboden: het grafisch ontwerpen van een (nieuw) logo en/of huisstijl (‘een afspiegeling van uw onderneming, zorgt voor herkenning en draagt bij tot naamsbekendheid en uitstraling’), het maken en uitgeven van een eigen keukenmagazine, een folder drukken en huis-aan-huis verspreiden, de grote driehoeksborden langs de kant van de weg… Ivo Metz: “Nieuw in ons uitgebreid Marketingmenu is de ‘professionele fotografie van uw bedrijf en medewerkers’. Zakelijke bedrijfsfoto’s zijn immers cruciaal voor de uitstraling van uw bedrijf. Professionele foto’s van showroom, pand en personeel geven bovendien uw website een boost.”

Centrale concepten

“We staan met enkele centrale marketingconcepten klaar”, aldus Ivo Metz. “Het keurmerk Uw KeukenSpeciaalzaak is er voor keukenshowrooms waar de focus ligt op écht goed adviseren. Consumenten weten dat ze in deze showrooms rustig kunnen rondkijken en advies vragen zonder meteen in een verkoopgesprek terecht te komen. MHK richt zich in dit concept qua marketing via talrijke mediakanalen tot de consument. De resultaten op langere termijn zijn uitstekend. Bij MHK KeukenExpert zetten we de keukenhandelaar centraal. Hij is immers de regionale expert die een prachtige keuken voor een prima prijs levert en die ook na de plaatsing nog klaarstaat voor zijn klant. We verbinden de naam van de zaak aan het opvallende logo van MHK KeukenExpert in regionale én landelijke reclame-uitingen. Dit geeft de consument een goed gevoel en vertrouwen omdat er een sterke internationale groep steun geeft aan de regionale keukenvakman. En met het franchiseconcept REDDY staat er een prijsbewuste formule die simpelweg waarmaakt wat ze belooft: goede kwaliteitskeukens voor een verrassend lage prijs. Hier geen gegoochel met hoge kortingen. Het lage prijsniveau vormt, samen met het uitgebreide dienstverleningspakket, de basis voor de béste prijs.”

Social media is niet meer weg te slaan uit de marketingmix van een onderneming.

Voor de badkamerspecialisten

Naast keukenspecialisten helpt MHK ook badkamerspecialisten. De badkamer is dé plek waar we na de ratrace van elke dag tot rust komen. Ondernemers met een passie voor mooie badkamers verenigen zich in het concept Bad & Body, een concept met een ijzersterke naamsbekendheid onder de consument. Wie aansluit bij Bad & Body geeft de consument deskundig advies en een professionele tekening. De kennis over merken en materialen is sterk aanwezig en de installatie van de badkamer steeds perfect. Ivo Metz: “Wij ondersteunen Bad & Body-deelnemers onder meer met het magazine ‘Fris’ boordevol badkamerideeën en de Bad & Body-krant. Ook spotjes op regionale radiozenders horen er bij.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.