De Küchenmeile A30 zit er op, traditioneel één van de belangrijkste gebeurtenissen in een keukenjaar. Dat geldt ook voor MHK. Traditiegetrouw was het MHK Forum te Enger de verzamelplaats. De internationale avond bracht partners vanuit heel Europa samen onder één dak.
Een terugblik op de voorbije Küchenmeile A30, door MHK steeds de Küchen Order Messe genoemd, is terugblikken op een week vol hoogtepunten. Net als de voorbije jaren was het MHK Forum een week lang het kloppende hart van de aankooporganisatie. MHK-dienstverleners en geselecteerde branchepartners stonden klaar om verkoopconcepten en diensten voor te stellen. Eén van de handige hulpmiddelen voor de bezoekers was een routeplanner-app die hen in staat stelde een efficiënte route uit te stippelen op hun smartphone.
“De grote keukenboom is misschien wel voorbij, toch stijgt de vraag naar individueel geplande keukens uit de gespecialiseerde handel”, weet MHK. “Dragen daar toe bij: de vele eengezinswoningen, de hoge aankoopneiging en de private kredietvraag, vooral bij keukens en meubelen. De MHK Group is als aankooporganisatie volledig klaar voor wat de toekomst brengt. Tijdens ons Forum in Enger ontdekten bezoekers de nieuwste innovaties van geselecteerde partners, slechts één van de voordelen die onze leden mogen ervaren.”
Eveneens van de partij tijdens het MHK Forum: de software voor professionele keukenplanning van CARAT en de keukenformule REDDY Keukens. De aanwezigheid van CARAT legde de focus op enkele toppers: CARAT VR (virtual reality – dankzij de virtuele presentatie van de keuken en het interieur in CARAT ontdekt de klant nu nog beter de ruimte van het ontwerp), CARAT Online Planner met een interactieve ontwerpassistent en CARAT Kitchen and Space met aandacht voor de creatie van unieke opbergoplossingen en huiselijke omgevingen.
REDDY schoof de sterke punten van zijn franchiseconcept naar voren: hoog rendement, beperkte investeringskosten en een uitgebreide ondersteuning. “Hiermee biedt de keukenformule zijn franchisenemers een sterk kader om hun eigen onderneming te starten en succesvol te leiden”, horen we. “Het REDDY-netwerk groeit, zowel in Europa als in België, en we laten met onze ‘transparantie troef’-strategie een nieuwe wind waaien door de markt. Dat geeft klanten vertrouwen.”
Een save the date die je niet mag missen. Volgend jaar viert de MHK Group zijn veertigjarig bestaan. “En dat mag gevierd worden”, klinkt het in koor. “Onze algemene vergadering vindt dan ook plaats in Berlijn, van 27 tot en met 29 maart. Deze afspraak is voor onze groep zeer belangrijk en we willen dan ook niet dat onze partners deze missen. Noteer die data dus nu al in je agenda. We verwachten meer dan vijfduizend gasten uit heel Europa op dit bijzondere verjaardagevenement. Het wordt vast en zeker een ontmoeting die nogmaals de betekenis van onze groep als marktleider van de branche benadrukt. We werken volop aan een gevarieerd programma met gerenommeerde sprekers en vele hoogtepunten. Met zekerheid grijpen we onze veertigste verjaardag aan om de koers voor de toekomst uit te zetten.”